Tråd: Baneheiasaken
View Single Post
Jeg tenker det samme som deg. Mye tyder på at Kristiansen ikke kan ha vært der drapet har funnet sted og DNA-bevisene som kom fra Spania gir også grunnlag for å stille spørsmål rundt Kristiansens delaktighet rundt denne saken.

Det jeg derimot ikke skjønner er hvorfor folket engasjerer seg så mye når det kommer til støtte av Kristiansen. Mannen er jo pedofil og en overgriper, det finnes det ingen tvil om. Han har innrømmet tidligere overgrep før og er dømt for dette. Folk utenom familie beskriver Kristiansen som en ustabil person som er sykelig opptatt av sex - uten at det skal være bevis for denne saken da.

Jada, jeg vet hva mange kommer til å skrive nå og jeg får sikkert litt pepper for det. Selv om han er dømt for overgrep før, så gjør ikke det han til skyldig i Baneheiasaken. Det forandrer likevel ikke saken at han har utført overgrep mot barn før, ergo han er en overgriper jeg ikke kan føle sympati for.

Jeg presiserer at man overhodet ikke skal bli uskyldig dømt av den grunn og det er bra at det skjer en gjenåpning av saken. Det jeg derimot ikke skjønner er all støtten som Kristiansen mottar. Bare for at Kristiansen muligens har opplevd et justismord, forandrer det likevel ikke det han har gjort før. Det virker som at folk glemmer litt dette.

Oppsummerer at det er bra at saken blir tatt opp på nytt når bevisene peker på at det er det riktige, men blir nærmest kvalm av at folk støtter Kristiansen og nærmest omtaler han som en uskyldig fyr. Han er uskyldig i denne saken, men er generelt et veldig dårlig menneske.

Hvor mange ganger har ikke storkiminelle som Lars Harnes og Metkel Betew blitt frikjent for ting de har sonet for? Det var nærmest lynsjestemning i kommentarfeltene da, men nå skal plutselig så mange sympatisere med Kristiansen?

Sier ikke at det jeg skriver er fasiten, men det er mitt syn på hele denne saken.