View Single Post
Sitat av billigbil Vis innlegg
Jeg er delvis enig, men jeg har klart å hatt en normalt, rekreasjonelt bruk av slike type medikamenter i mange år (ikke tidligere hatt fysiske abstinenser).

Og er overbevist om at jeg ikke spiser piller om 14 dager.

Vil ikke være uenig eller undergrave det du sier. Men føler den fysiske avhengigheten kom av veldig spesielle omstendigheter.
Vis hele sitatet...
Sier alle som er avhengige...

Det ser ut til at du pt er motivert og kanskje i stand til å slutte, men argumentasjonen din kommer fra en avhengig.
Du har allerede beveget deg fra "rekreasjonell" bruk til fysisk avhengighet, og de ytre omstendighetene har minimalt å gjøre med dette. For en avhengig vil det alltid være omstendigheter eller situasjoner som forsvarer bruken, enten det er sykdom, stress, ferie eller noe annet. Likeså er det typisk at bruken eskalerer over tid, det er mange godt voksne som blir alkoholikere etter årevis med kontrollert bruk - da gjerne fordi forhold som tidligere satte grenser har forsvunnet.

Det er mange som bruker rusmidler av alle slag uten noen gang å utvikle enn full avhengighet, men avhengighet er på den annnen side ikke noe som blir borte - har du først vært der er det overhengende fare for å havne der igjen, og det blir stadig verre å komme seg ut.