View Single Post
Ja godt oppsumert av NuffiPi, kjenner meg godt igjen. Tok selv den nevropsykologiske prøver for litt over 1 års tid siden, og var ingen bombe at jeg hadde ad(h)d. Har vel vært sånn så lenge jeg kan huske uten å gjøre noe særlig ut av det, ting ble på en måte bare normalt og tilvendt for meg opp gjennom årene. Men det jeg har lagt merke til er at fokuset ble dårligere etter jeg fyllte 18/19, sliter mest med å få med meg ting og tekster, og merker jeg ofte skummer igjennom.

Korttids hukommelsen er kritisk dårlig, men er usikker på om det alene er adhd som har skylden. Jeg er nå i en fase der jeg vurderer å takke ja til medikamenter selvom det ike frister veldig. Som NuffiPi og sikkert mange andre sliter jeg veldig med søvnen, og har mye rastløshet og stress i kroppen til enhver tid. Hvordan er det med de vanligste sortene som concerta, elvanse, ritalin osv? Kan man for eksempel ta dem ved behov et par ganger i uken? Å spa på med sentralstim når pulsen sjelden er under 90 og med mine utfordringer på søvnfronten virker jeg som en dårlig ide...