View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Jeg sa at for en gjennomsnittlig person kan jo influensa og covid til en grad sammenlignes eller noe sånt.
Vis hele sitatet...
Ja, det sa du. Det er feil. Igjen. Fortsatt. Det vil være feil de neste 30 gangene du sier det også, FYI.

Sitat av Quakecry Vis innlegg
Jeg hadde selv influensa for noen år siden og det var rimelig jævlig, hadde omtrent ikke energi eller vilje til å gjøre noe som helst. Og den formen for influensa ville man jo heller ikke at noen svake skulle fått. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så urimelig å si at for folk flest er ikke covid enormt dødelig.
Vis hele sitatet...
Det er ikke urimelig i seg selv, problemet er folk som bruker det argumentet tilsvarende "jamen da er det ikke så farlig da". Fordi jo.

Sitat av Quakecry Vis innlegg
De samme kriteriene burde faktisk ligge til grunn for influensa også, influensa kan være veldig farlig for folk også. Men det er helt greit å spre rundt, eller ikke ta særlige forholdsregler for når den sesongen er? Influensa gir vel stort sett verre symptomer for en vanlig person enn hva covid gjør også. Jeg nevnte vel også at covid bare tok over dødsfallene som influensa/lungebetennelse og andre sykdommer hadde tatt livet av uansett. Noe som ikke er ulogisk, siden disse bare forsvant helt.
Vis hele sitatet...
Som nevnt tusen ganger før: corona er mer smittsomt enn influensa. "Tok over dødsfall" virker som meningsløs konjektur, forklar gjerne hvordan jeg tar feil.

Sitat av Quakecry Vis innlegg
Du forespeiler en verden i kaos om vi hadde sluppet opp mer, men det gjorde jo flere land, Sverige er jo skrekkeksempelet - Men der fungerer jo ting ganske så normalt.
Vis hele sitatet...
Kjapp googling tilsier omtrent dobbelt så mange dødsfall per smittetilfelle i Sverige som i Norge. (https://covid19.who.int)

Sitat av Quakecry Vis innlegg
Tallene fra USA tror jeg fint lite på. Når data fra andre land viser andre tall, og når man vet hvor ensporet den offentlige debatten der er.
Vis hele sitatet...
Fordi? Og hvordan er ensporetheten en faktor? Det er jo to "camps" der den ene har kjørt balls to the wall coronafornektelse og den andre har prøvd å gjøre noe med problemet. Førstnevnte er innlysende en dårlig idé å høre på, men resten?

Sitat av Quakecry Vis innlegg
Usaklig av deg å putte meg i samme bås som en eller annen gal konspirasjonsteoretiker. Det er trist at det er der debatten legges, enten støtter man forskning, eller så er man rablende gal 5G microchipper troende. Det er jo prominente forskere på begge sider av debatten også.
Vis hele sitatet...
Du velger altså å besvare kritikk av debattstilen din med en regelrett hersketeknikk. Nice.
Oppfører du deg som en konspirasjonsteoretiker kan du ikke klage når folk behandler deg som en konspirasjonsteoretiker. Det er ikke usaklig, det er en helt legitim beskrivelse av oppførselen og debattstilen din.

Sitat av Quakecry Vis innlegg
Det føles nesten ut som enkelte her bedriver på med en eller annen form for coping mekanisme i dette pushet på å få folk til å ta vaksinen.
Vis hele sitatet...
Utdyp gjerne. Jeg venter spent.