View Single Post
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av nso Vis innlegg
COVID-19 er forårsaket av et koronavirus. Influensa av virus i influensa-familien. Koronavirus er ikke i denne familien. Vet ikke hvor du får infoen din fra men det er altså helt feil. Bronkitt er også en luftveissykdom som kan komme fra virus, uten at det gjør det viruset til et influensavirus.

Hvor jeg bor er irrelevant, og å beskrive det som en krigssone er tonedøvt. Situasjonen for dem, altså majoriteten av mennesker på jorden, som lever hånd til munn og er avhengig av å jobbe hver dag fordi det ikke er NAV som betaler når man ikke kan jobbe, er helt annen enn den i et uvanlig land som Norge. Forestill deg at du er syk med COVID men må velge mellom å fortsette å jobbe eller ikke spise. Eller at du eller dine sliter med å puste, men det er ingen hjelp å få og du har ikke penger til å betale for å dra til sykehus annen plass.

Smittebildet i Norge har veldig lite med resten av verden å gjøre. Du snakket om gjennomsnittlige mennesker. Det er ihvertfall ikke nordmenn elle Norge du snakker om da.
Vis hele sitatet...
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Coronavirus

Jeg mener at de kan sammenlignes på noen områder ifht. Hvordan de gir symptomer og er. Hvis hvor du bor er irrelevant så hadde du heller ikke trengt å trekke det fram. Skjønt, du sitter jo foran PCen din trygt og lever godt så det er jo neppe så ille. Det gir jo assisjoner til en krigssone når du forteller om sprengte sykehus hvor folk raner og sannsynligvis dreper for oksygen og gatene er i kaos. Hvor oksygen er det nye gullet. Du kan jo fortelle hvilket land du bor i så jeg kan Google og finne konkret ut mer ellers er det vanskelig å tro på hvor mye fakta som foreligger bak din anektodiske opplevelse. Jeg trenger ikke forestille meg situasjonen du ytrer for den er så urealistisk for folk flest at det blir nesten usaklig. Ingen tvil om at vi har goder i Norge, eller vesten. Men nå bor jeg i vesten, og i vesten har snart to år og nesten tre, med Covid (mener jeg hørte en som leste en rapport fra Korea som beskrev covid som utspilte seg i juni 2019) vist at slike scenarioer fører ikke corona til for en gjennomsnittlig person.

Og igjen, jeg argumenterer for vaksinene primært. Det er vel ingen oppegående person som synes det høres hyggelig ut å ikke få medisinsk hjelp, eller miste venner og kjære. Men det er ikke poenget. Vi får alle her bare være enige om å være uenige som jeg sa.
Sist endret av Quakecry; 5. august 2021 kl. 07:33.