View Single Post
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
https://twitter.com/Bob_Wachter/stat...932230658?s=20

Som vi ser av innlegget til denne legen er det en ny krig mot Delta varianten òg lambda varianten er på ferde. Dette forsterker bare mitt inntrykk på å vente ut året for å se hvor mange doser som trengs / enda mer effektiv vaksine som forblir veldig effektiv kommer.

Sitat av nso Vis innlegg
Du lever i en boble i ett av verdens rikeste land. Situasjonen i verden forøvrig er kritisk, og jeg bor i en av de plassene.

Hva mener du med at influensa berører mer, når du selv også sier COVID har høyere smittegrad (og nå med Delta ett tusen ganger høyere viral load enn originalgrenen), og siden det også har høyere dødelighet...?

Gitt at COVID har "tatt over", som du sier, dødsfallene til influensa (noe som makes little sense, folk får ikke influensa fordi vi bruker masker og holder oss hjemme, COVID sprer seg dog allikevel), så er jo COVID mye dødeligste. Så vi bytter dritt med dobbel dritt. Hvordan er det samme greien? Hvis det var Ebola som tok over dødsfallene til influensa istedenfor COVID, ville det også da vært sammenlignbart?
Vis hele sitatet...
Nei. Ebola er ikke et luftveis virus på samme måte. Vi får derimot håpe det ikke skjer. Corona har vel lenge vært anerkjent som en del av influensa type viruser. Med at influensa berører mer, mener jeg at man ofte hører hvor mange som har lite til ingen symptomer av covid. Mens influensa (og ikke forkjølelse som mange forveksler det med) er en god del kjipere. Igjen bringer jeg min anekdotiske opplevelse om da jeg var syk med influensa, det var helt jævlig. Men ingenting ble nedstengt eller tiltak iverksatt av den grunn. Selv om det ikke var noe en burde spredt til noen. Mens nå er det fortsatt tiltak og smittetall enda vi omtrent har null dødsfall eller innleggelser. Det at vi har noen er akseptabelt og en nullvisjon er ikke et mål.

Situasjonen forøvrig i verden er nok ikke så veldig dommedag, en kompis bor i et rødt land - Islamabad for å være spesifikk. Og der lever han nokså nornalt og fint. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du bosetter deg i denne tilsynelatende krigssonen. Du som har gjennomgått covid 2 ganger er jo et tegn på at covid vil forbli endemisk. Men, du har nok rett i at Vesten lever i en liten boble akkurat nå som kan være på god vei til å sprekke. Vi har nok bare såvidt sett begynnelsen på ettervirkningene av alt som har foregått.
Sist endret av Quakecry; 5. august 2021 kl. 06:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.