View Single Post
Er det så rart at unge jenter har mange sexpartnere og eldre menn har få?
Da jeg var i den utforskende alder så kunne feks et intenst kjærlighetsforhold ha en levetid på 3 måneder. Noen hadde 3-4 damer i løpet av et år. Tror det er helt naturlig. Ung tid vet du. En sommer varer i en evighet som ung. Jo eldre du blir jo raskere banker høsten på - på flere måter. De gutta jeg hang med da så var det ikke uvanlig at vi dro på byen eller private sammenkomster i helgene. Noen av gutta dro nesten alltid hjem med dame, og vi som ikke var like attraktive følte kanskje litt på det om vi fikk mange nei en kveld. Men neste helg var det glemt og karusellen startet på nytt.

Som voksen har forholdene vart lengre. Vi snakker ikke måneder men år. Så tar det en stund å lande etter et brudd, uansett årsak til bruddet og hvem som gjorde det slutt. For det blir jo store omveltninger. Men at et forhold tar slutt, det er nesten som å flytte. Det er litt pes å pakke i esker og bokser. Men du verden det er godt når alt er over. At jeg som har lagt ungdommen bak meg har mindre sex nå som singel føler jeg er helt naturlig. For jeg er jo ikke aktiv i markedet på samme måte som i tidligere tider. Jeg er ikke på hugget hver helg. Og nå må jeg jo si at jeg ikke har vært på byen siden tidlig i vinter. Føler meg nesten religiøs så ordentlig er ting nå. Og når jeg har ting å gjøre ute av heimen så er jeg jo ikke på utkikk, jeg er ikke åpen for å møte damer. Jeg er vel som de fleste andre på min alder. Jeg har ting som må gjøres, og jeg gjør de tinga så de kan bli krysset av listen og livet kan gå videre. Når en var yngre så speidet en jo etter damer konstant. Selv en tur på butikken kunne potensielt være en plass der en kunne møte DEN dama. Nå er det kun en handletur, og litt mentalt stress og lett angst om det er stor kø og mye folk. Men det er jo ikke verden sin skyld, eller damene sin skyld. Om en skal skylde på noe så må jeg si tiden har all skyld For jeg er jo ikke 19 år med jernhard ereksjon fra morgen til kveld lengre.

Jeg synes det blir rart å kalle unge damer som utforsker livet for sluts. Hva er greia, skal vi tilbake til pietistisk tid? Og hva med unge gutter og menn som ligger rundt, det er sjeldent noen kommentarer på hva de driver med. Og kanskje burde vi klare å ha såpass respekt for damene at vi lar de velge selv hvordan de vil leve sine liv uten at vi skal mene så mye om det?

Er vi værre nå enn tidligere? Jeg vet ikke, les hva paulus skrev til korinterne. Ifølge den boka var korinterne noen grisete svin som trengte "voksenopplæring i moral og etikk". Sunt sexliv sier andre. Nei jeg håper og tror at majoriteten er forbi den tia at vi skal fordømme andre for deres valg og for hvordan de velger å leve livet.

For lite fitte? Det er ikke sikkert det er alle andres feil. Kanskje er det primært din egen feil? Kanskje må du gjøre noe med hvordan du bruker tiden din? Endre måten du lever livet på, hva du spiser og drikker, hva du fyller hverdagen med og viktigst av alt, kanskje må du bare tørre å være sårbar og risikere et nei fra damene. Og en må jo ikke gi opp selv om en får nei. Det er nok få menn som bare har kunnet lent seg tilbake også har det ramlet bra damer i fanget på dem. Sjekking og flørt krever innsats. Også må man takle følelsene som oppstår om man får en kald skulder. Og prøve på nytt. Aldri gi seg.

Se rundt dere når dere går ute blant folk. Det er kjærester og par i alle aldre. Og alle menn som triller barnevogn, leier vakre damer eller mindre vakre damer er ikke selv rene glansbilder eller griserike 1% menn. Det er helt vanlige mannfolk som meg og deg som har kjærester, som er småbarnsforeldre og som slår opp eller blir slått opp med. Og de finner seg ny dame. Gang på gang. Og livet går videre.

Skrivefeil
Sist endret av _abc_; 30. august 2020 kl. 22:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.