View Single Post
Sitat av Tripstil Vis innlegg
30 - 40 gram? Har selv aldri hørt om folk som er oppe i så masse, for å si det slik så er heroic dose på 5g, så 40g vil da være heroic dose x 8. Er ikke sikker, men vil regne med at en vill blackeout eller ikke kunne se etc og være helt 100% fjern på en så høy dose. Så om en kompis har fortalt det til deg så legger han nok litt på
Vis hele sitatet...

Ikke en kompis, men Kilindi Iyi har flere ganger snakket offentlig om hva han opplever på veldig store doser, f.eks. 31 gram tørket sopp. Jeg har linket til et intervju og et foredrag med ham i en av mine egne tråder. Han sier også at han kjenner en del vanlige folk, f.eks. husmødre, som pleier å ta mer enn 20 gram. Har også lest rapporter fra folk som hevder å ha tatt 40 gram tørket sopp. Men det er verdt å huske at man bygger opp toleranse over tid. Hvis man tripper hardt hver dag en uke i strekk, vil man den siste dagen ha veldig høy toleranse.

Forøvrig har også folk veldig forskjellig toleranse i utgangspunktet. Noen er født hypersensitive; andre trenger mye sopp for å få noen særlig effekt.

Men ja, jeg vet at McKenna sa at 5 gram tørket var en heroisk dose. Men det er ganske logisk at man kan få en enda heftigere tur om man tar 10 gram i stedet for 5.