View Single Post
Lvl 5 Taskenspiller
159
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Da får du få deg en smule tykkere hud, det er besynderlig komisk å se en tråd klage over moralen og standhaftigheten til dagens unge i Norge og så klarer man ikke ta litt kritikk en gang.
Vis hele sitatet...
Jeg registrerer at du hevder debattanten har fått "litt kritikk", og jeg vil påstå at dette er er underdrivelse:
Sitat av NoillStress Vis innlegg
Du er altså bekymret og livredd for det aller meste.. Gratulerer, du kommer ikke med noe nytt eller informerende på noe vis. Fremmedfrykt og dårlig skjult rasisme der altså.
Move along, next!
Vis hele sitatet...
Direkte rasismebeskyldninger er ufint, og bør i mine øyne ha bedre grunnlag enn innlegget som ble skrevet.
For å bringe et historisk perspektiv inn i debatten: under andre verdenskrig var det norske folks forsvarsvilje absolutt preget av grupperinger som følte sterkere tilknytting med eksempelvis nasjonalsosialisme og kommunisme enn de følte med nasjonen Norge. Det fantes stemmer som i sin samtid påpekte dette, noe som ikke nødvendigvis var et bevis på at nevnte stemmer led av fremmedfrykt. Om man stiller seg i skyttergraven får man gjerne gjørme på støvlene, jeg tenker vi alle kan ta en sjekk i ny og ne, slik at vi unngår å dra med gjørmen inn i huset/debatten