View Single Post
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
240
Sitat av fourtwenty94 Vis innlegg
Talent er oppskrytt? Dette er bare tull, det er mulig å ha et talent uten å ha trenet i flere tusen timer. Kan like godt nevne at første gangen jeg gikk på skøyter i barnehagen falt jeg ikke en eneste gang, kunne gå på skøyter faktisk ganske bra, dette var med 0 timer trening. Dette har jeg blitt fortalt av foreldrene mine, ettersom de som jobbet i barnehagen nevnte at dette var uvanlig. Når jeg gikk ut av ungdomsskolen så var det noen som ikke kunne gå på skøyter engang.

Kan også nevne en som begynte på fotball laget våres i 9ende klasse, resten hadde spilt fotball siden første klasse så å si, så kom denne gutten som aldri hadde spilt fotball. Han var ikke best på laget i starten, men tok ikke lang tid før han ble bedre og bedre, etter rundt 1 og et halvt år var han best på laget og ble med på sone-samling, som samler de beste spillerne fra rundt om kring i landet.
Så jo det er noe som heter talent. Men om man skal virkelig bli god i noe så må man trene masse som du sier ja. Men talentet er der uansett
Vis hele sitatet...
voktern skrev: "Talent er oppskrytt,"
merk: det står ingen steder at det ikke er noe som heter talent.

så, videre i samme setning: "skal du bli god i noe må du prioritere det og trene."
akkurat det samme som du skriver selv.

Selv om du klarte å stå på skøyter i barnehagen, betyr ikke det at du plutselig kan gå 5000m i verdensklasse. Og lagkameraten din i fotball - du sier det jo selv, han var ikke så god i starten men ble bedre og bedre med trening. Ja, han var nok et talent, men han startet ikke i nærheten av toppen.