View Single Post
Jeg bruker rusmidler fordi jeg føler det beriker livet mitt under riktige omstendigheter. Det er ikke noe jeg trenger i livet mitt som så mye annet jeg holder på med, men det gir meg ekstra mening. Jeg finner det utrolig interessant hvordan disse stoffene kan påvirke følelser og tanker. Det gjorde jeg før jeg i det hele tatt hadde prøvd noe. Jeg kan få helt andre perspektiv på destruktive tankemønstre og handlinger jeg har gjort i min edru tilstand, og dette hjelper meg ofte å se ting fra et annet perspektiv. Ergo; på tross av noen dårlige erfaringer har rus gitt meg mer enn det har tatt. Jeg klarer å balansere det med det normale livet - på godt og vondt.
Cannabis bruker jeg veldig regelmessig. Mest i sosiale settinger, men også alene innimellom for å utvide tankene mine og gjerne nyte video/musikk ekstra. Jeg føler heldigvis ingen absolutt trang til å bruke det hver dag, da hadde jeg vært kritisk på om jeg burde fortsette lenger da jeg har andre bekjente som spør meg om å få litt av mitt fordi de f.eks må ha en nattis for å sove. Der vil jeg ikke havne selv.
Andre stoffer som MDMA, kokain etc. brukes maks. noen få ganger i året da det er gøy, men ikke verdt å miste hele verdien av ved å miste kontrollen og bli avhengig av det eller andre stoffer for å nyte eller klare seg i livet.