View Single Post
Sitat av Investigathor Vis innlegg
Tja, noen som vet noe om kravene for uføre har blitt noe lettet på i det siste? Jeg vet det tidligere er mange med virkelig utfordrende plager som har fått avslag. Men i det siste har jeg sett flere og flere av hva jeg tenker er arbeidsfør få innvilget uføretrygd. Av alle i min krets som får trygd tør jeg bare peke på 2 som virkelig er å anse som ufør.

Så, med alle gamere, udugelige og hasjisjer jeg kjenner som får trygd, så kan det ikke være SÅ vanskelig?
Vis hele sitatet...
nå kjenner jeg ikke noen "udugelige gamer hasjisjer", så det vet jeg ikke.

men snakker av egen erfaring med at jeg som har et søvnproblem som ikke kan behandles forsvarlig og alt av tilrettelegging ikke er tilstrekkelig for mitt tilfelle her på bygda, så tok det noen avslag og sinte leger og spesialister til for å få det gjennom den tjukke skallen på legen som jobber for nav.

selv saksbehandleren min fra nav så dette etter samtaler med legen min osv relativt fort, og med alt av dokumenter og utprøvde tiltak osv så var det veldig vanskelig å få gjennom jo.

skal sies at søvnproblemet mitt er såpass sjeldent at det kun finnes 1/2 i norge som kan noe om dette (han jobber 2 uker i norge så 2 uker i danmark), så at en lege som har 0 peil på dette stiller spørsmål kjønner jeg, men når hen da ikke vet så burde de jo se hvem som har dokumentert mitt problem og kontaktet den personen el en annen med kompetanse innenfor diagnosen, men det ble aldri gjort.