View Single Post
Sitat av Alge Vis innlegg
Woaw!! det må jeg si. "Ett liv i tusen biter" er noe av det mer syke jeg har lest her på bruket.. Slenger meg på med at løsemidler er noe av det verste du kan ruse deg på, om ikke det aller verste faktisk! Skadene overgår lett meth, enda så skadelig det er for skallen.
Vis hele sitatet...


"Et liv i tusen biter" tråden glemmer jeg aldri..ufattelig tragisk å lese. Fikk litt vondt i magen når jeg leste om temaet nå.



Det finnes omtrent ikke noe farligere for hjernen enn løsemidler. Sniffing av løsemidler fører til at fettvevet i hjernen løses bort siden det nettopp svir vekk fett og vil også etse vekk hjernemasse gradvis etter sniffing. Dette medfører ofte til uforutsigbare hjerneskader.
Kort versjon: En selvpåført form for lobotomering.

Det finnes en utrolig syk youtube snutt av en kvinne som har med seg bensin overalt hun er, å sniffer på det hele dagen.
Hun har til og med bensin på nattbordet ved sengen, hele huset er dekorert med bensinflasker.. ja til og med
bensin med seg i veska si har hun...


Uforståelig at folk gjør dette med viten og vilje i voksen alder.
Her er en kort video med henne: https://www.youtube.com/watch?v=ib5p7F0kRWU


I tråden om "Et liv i tusen biter" husker jeg det kom flere brukere innom tråden å fortalte at de sniffet på alt som inneholdt bensin.
De sniffet på alt fra poser med bensin, kanner, snøfresere, flasker, påhengsmotorer, moped osv... så det var vitterlig få begrensninger de hadde så lenge de hadde mulighet å sniffe bensin.

Når jeg hadde lest hele tråden følte jeg enorm sympati for alle mennesker som må leve med slike sen- og hjerneskader de pådro seg resten av livet. Jeg følte likevel mest synd på twisted shroom som virket mest preget av alvorlige plager, psykose og lettere tilbakestående når han skrev det første innlegget, men jeg leste at han skrev noen år etterpå at han var litt bedre så det er jo positivt, men han har nok innsett at bensinen har påført hodet sitt har forårsaket uopprettelige skader og vil være der resten av hans liv.. Ufattelig tragisk rett og slett.


Ungdom på enkelte skoler og miljø må ha vært svært dårlig informert om hvor hinsides skadelig løsemidler er, skolen burde undervist
hvor skadelig det er å innhalere i det minste.
Jeg var kanskje heldig som lærte om løsemidler på skolen jeg gikk på. Lærerne tok det alvorlig derfor lærte vi det grunnleggende om løsemidler at alt fra bensin til sprittusj var svært skadelig å puste inn.
Er ikke noen hemmelighet at enkelte skoler tar beslutninger som er helt bak mål,
det kan vel ikke være så utrolig komplisert å sette av en halvtime med undervisning om løsemidler?





Sitat av tihihihi Vis innlegg
Regner personlig ikke løsemidler som rusmidler. Det er to ganske forskjellige ting.

Amfetamin fra illegale kilder, fordi det i snitt inneholder omtrent 40 % amfetamin i følge en fagbok med tall fra politibeslag de siste ti år. 60 % er altså metamf eller anna uannonsert piss.

Når det kommer til selve det biologiske aspektet må vel piggeple, pcp og andre deliranter stille sterkt. Salvia og muskat kanskje?
Vis hele sitatet...

Speeden du får hos nærmeste dealer er jeg enig i at KAN være skadelig. Du kan ta det en gang i året som vil være minimalt skadelig, eller flere ganger i uka som er svært skadelig. Det blir ved regelmessig bruk DU selv som gjør det farlig, så det er opptil deg selv hvor skadelig det er.

Har aldri hørt at gatespeeden i Norge inneholder opptil 60 % meth, så ville gjerne sett noen kilder på det.
Lab-tester viser ofte at amfetamin er tilsatt 15-30 % koffein. Og andre ting som magnesium, paracet forekommer og resten bare grums.. Ikke alltid greit å vite hva som er i det.


Jeg fikk tidlig i fjor tak i usedvanlig god speed, den beste jeg har prøvd, så begynte å lure på om det inneholdt mye meth siden den var så sterk. Jeg sendte derfor en liten mengde til lab-analyse i Spania. Resultatet var litt sjokkerende. Det inneholdt 76 % amfetamin og 20 % koffein. Acetonvask skal det bli, tenkte jeg med det samme når jeg så for meg renhetsgraden. Når det var gjort satt jeg med minst 90 % ren amfetamin! Og nedturen varte kun et døgn. Uansett er speeden lagt på hylla for min del, med unntak av apotekvarer.

De fleste rusmidler kan sendes hit for analyse:https://energycontrol-international....ting-a-sample/





Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Ta for eksempel en titt på denne mye omtalte tråden, skrevet av en veldig hyggelig fyr som dessverre ikke lenger er blant oss:
Vis hele sitatet...

Dette kom ganske brått på for meg, skrev akkurat innlegg om han så leste jeg gjennom tråden til jeg fant ut dette. Uansett veldig trist lesning selv om jeg ikke kjente han så var det ubehagelig å lese. Tenker mest for et utrolig tungt liv han levde, det må ha vært ganske brutalt egentlig.
Trodde inntil nå at det gikk bedre med han etter et innlegg han skrev der..men er vel noen år siden.


Måtte han hvile i fred, dette var trist å høre!




Inntil videre anser jeg skolesystemet for å være indirekte, eller til og med direkte ansvarlig for
løsemiddelproblemene blant elever, kanskje i dette tilfellet også..


Bare en halvtime undervisning om løsemidler hadde hjulpet mye...men neida.
I stedet blir elevene matet med tullball om relativt harmløse rusmidler som f.eks hasj....
Sist endret av Pentiax; 7. september 2018 kl. 07:08. Grunn: Leste budkapet om twisted shroom.