View Single Post
Sitat av Muffin Vis innlegg
Hva tenker dere om svimmelhet og fortsatt “executive dysfunction”?
Vis hele sitatet...
Den svimmelheten kjenner jeg ikke igjen, men får du sjekket puls og blodtrykk innmellom? Går an å stikke innom laben på legekontoret og få sjekket hvis det går lang tid mellom hver psykiatertime. Eventuelt bare kjøp et apparat selv.

Alt med ADHD er egentlig executive dysfunction, og det virker jo som om du har effekt på jobb. Har det med tidspunktet å gjøre? Altså, har du prøvd å gjøre husarbeid på fridager i den tiden du vanligvis jobber? Kan hende effekten er ute innen du kommer hjem fra jobb. Ellers så synes jeg også det er vanskeligere å komme igang hjemme, på jobb er det en litt annen struktur og tempo rundt meg, omgivelsene setter en lettere i jobbemodus. Det er nok ingen medisiner som kommer til å fikse det problemet helt, man må fortsatt bruke diverse ytre triks for å erstatte de manglende eksekutive funksjonene og måter å strukturere hverdagen.

Neste gang du er hos psykiater burde du be om hyppigere oppfølging enn dette når du prøver ut nye medisiner, i det minste noen telefontimer. Det er fint å kunne utveksle erfaringer, men det er ikke noen erstatning for spesialistoppfølging. Særlig om du har bivirkninger som (muligens) går på hjerte.
Sist endret av *pi; 12. desember 2022 kl. 09:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.