View Single Post
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Jeg gikk vel ikke så veldig hardt til angrep på deg heller, eller syns du det?
Vis hele sitatet...
Det har jeg forsåvidt ikke sagt heller. Det er selvsagt litt leit å bli anklaget for å ha for høye tanker om meg selv når jeg legger innsats i å diskutere seriøst, men jeg ble vel mer irritert over arrogansen din enn direkte såret. Men whatever. Hvis du faktisk vil diskutere saken så er jo det et fremskritt.

Jeg har ingen tro personlig, verken Kristendom eller annet, men jeg har alltid syntes det har vært komisk og breialt når religiøse reduserer Gud til noe de kan forstå eller kanskje mer riktig at de opphøyer seg selv til et nivå der de kan forstå Gud.
Vis hele sitatet...
Fra et filosofisk ståsted har jeg mer problemer med det motsatte, at de bare trekker på skuldrene og sier at fyren er uransakelig og vi er for små til å forstå hver gang man påpeker en logisk kortslutning. Det virker som intellektuell latskap for meg. På samme måte lar de ham definere godhet, så de kan parkere alle moralske innvendinger ogdå. Hvem er vi til å mene noe om det, liksom. Han har per definisjon rett uansett. Moralsk latskap også, der altså.
Sist endret av *pi; 22. november 2022 kl. 08:33.