View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av tasmus82 Vis innlegg
Hei. Jeg ville anbefalt deg å prate med erfaringskonsulenter eller noen av disse gruppene for rusavhengige. Jeg er for tiden i min første behandling, og når det gjelder det å relatere til ruslivet og kriminaliteten er det erfaringskonsulentene på huset som hjelper mest - for psykologene er først og fremst der for å hjelpe deg å mestre psykiske vansker/lidelser. Ofte er det sånn at psykologene synes sånt er litt spennende og de spør mye om det, men de er ikke så flinke til å relatere, men de kan fint komme med gode råd fra ett rent medmenneskelig ståsted. Jeg var også gjennom dette behandlingsstedet på mitt første møte for rusavhengige hos ett sted som heter R.O.T og her var det mange andre med både erfaring fra kriminalitet og rus som pratet, samt at du kan få mulighet til å prate med de som holder gruppene en til en.

Lenke til R.O.T: https://www.rot-no.net/avdelinger/
Vis hele sitatet...
Takk for både link og tips, men ser at de holder et godt stykke fra Oslo. Jeg kan også tenke meg at psykologer tenker det er «kult», som for så vidt er forståelig, er jo en grunn gjør det de gjør.