View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av tasmus82 Vis innlegg
Ja, jeg holder fortsatt på til tider, men jeg prøver egentlig å la det være. Som oftest er det jo sånn at når jeg holder på mye og går en del våken osv så blir korttidshukommelsen ganske så redusert, men dette kommer seg ofte igjen etter noen dager eller uker uten. Dette kan også være noe av den effekten jeg liker, for jo mer redusert jeg er desto mindre angst opplever jeg. Lever mer i øyeblikket på en måte.

Men jeg lurer også litt på hvordan psyken din var før, for en god del psykiske problemer kan skape vansker med hukommelsen - så hvis du kjenner mye på denne "nedturen" som kan komme i etterkant av å ha holdt på litt så kan det være det også som skaper krøll. Denne nedturen bruker å gi seg innen ett par uker da, så du trenger ikke å være så bekymret for at det er noe permanent, men hvis det er noe som ligger dypere så kan det være at du trenger hjelp med å få bearbeidet dette problemet før det løsner igjen.

Jeg har også hørt snakk om at når man bruker sentralstimulerende, så kan man over tid ødelegge disse senderne av signalstoffene sånn hjernen ikke klarer å fungere helt på samme måte som den opprinnelig gjorde - men hvor mye sannhet som er i dette det vet jeg ikke, for dette var noe jeg plukket opp i en diskusjon om skadene av å bruke stoff.
Vis hele sitatet...
Psyken var relativt dårlig før, fra januar til juni, men har hatt det sånn i 4 år på rad i den perioden (aner ikke hvorfor læl), før jeg begynte å ruse meg. Mye innleggelser og lite skole som fikk meg til å henge etter som sleit enda mer på psyken. Pluss at jeg ble syk fysisk så ble sengeliggende i nesten 2 månder. (Det hjalp ikke mye hehe)

Det med hukommelsen startet i mars da jeg tok amfetamin dagen etter mdma og etter det føltes ingen ting ekte ut og hadde bare glemt alt.

Vil si jeg alltid har hatt en sterk psyke som står igjennom nesten alt selv hvor jævlig det er, men er fortsatt mer utsatt for å få halliser og paranoia av alt. Føler jeg er på kanten av psykose inn i blandt. Vet ikke om jeg kan si jeg har en sterk psyke, når jeg er så sensetiv mot det. Biter tenna sammen egt å venter til det går over