View Single Post
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Hva som er logisk er at man skal helst, som et godt menneske, behandle andre og henvise til de som den de identifiserer seg som. Om det sårer følelsene dine og ødelegger verdensbildet ditt får det være på din kappe. Kjønnsdysfori er en komplisert og kjip greie, så kan vi ikke bare drite i å være så petimeter og heller være litt greie med en gruppe folk som sliter ganske mye mentalt?

Jeg skulle gjerne sett kilde på at konspirasjonen rundt vaksiner er bevist, slike alvorlige påstander får du ikke slenge ut her uten kilder.
Språket ditt er drysset med toksiske vinkler for å poengtere synspunktet ditt, og det får deg til å virke enda mer useriøs, forskere har aldri og vil aldri være ufeilbare, det er tydelig at du har null peiling på hvordan forskning pågår og hvor stor bragd mRNA vaksiner som teknologi er.
Vis hele sitatet...
Prøver alltid å behandle andre bra, og har stor forståelse for at dette er folk som sliter mentalt. Det jeg ikke har en like god forståelse for er påtvunget å henvise til dem etter hvordan de føler seg, om det sårer følelsene deres så må vel det gå på deres kappe? Har et godt backet opp perspektiv på dette, da mye av det jeg forholder meg til er uttalelser fra eksperter og forskning, men siden den bryter med det politisk korrekte har dette blitt hysjet ned og mange har mistet sine stillinger for å være kritiske til dagens utredning og behandling av kjønsdysfori. Der er en del beviser som viser at majoriteten med kjønnsdysfori kommer ut av det etter endt pubertet dersom de har fått grundig psykisk hjelp for det de sliter med, og dette synes jeg er en bedre, mer human metode å takle problemet på enn å ukritisk sette barn på en ny, og i beste fall eksperimentell form for hormonblokkere osv.. Jeg ønsker som de fleste andre disse folkene alt godt, men er skeptisk til at dagens løsning er den beste.

https://jamanetwork.com/journals/jam...rticle/2791253
Her er en studie som viser over 2.000 tilfeller av hjertefeil, som oftest blant yngre og friske mennesker, i perioden etter vaksinasjon. For meg så er tallet alt for høyt til å forsvare det trykket og presset som var for å vaksinere alle. Men påstanden til en annen over her om at denne "konspirasjonen" kom til verden etter studiene stemmer ikke, meg selv og mange andre har latt vær å ta vaksinen blant annet på grunn av frykten for hjertefeil..
Om jeg oppfattes krass så beklager, men dette er tema som jeg fort kan ta av og bli veldig passionate om, fordi menneskets frie vilje og rett til å leve basert på sunn fornuft uten å bli styrt i alle himmelretninger er for meg det mest prekære problemet vi har idag.