View Single Post
Sitat av stepry Vis innlegg
Jeg synes du fremstår som ganske barnslig og bitter når du uttaler deg på den måten om noe du åpenbart ikke har satt deg inn i. Elon Musk har aldri hatt et problem med han blir sensurert, han gjør det fordi det er et problem på platformen. Twitter banner kontoer som ytrer seg utenfor rammene av politisk korrekthet, det er problematisk.
Vis hele sitatet...
Du har visst rett, han har aldri blitt sensurert av twitter, jeg trodde han hadde det. Han har derimot blitt saksøkt av et statlig organ i USA for å tweete innside info om tesla aksjer, og blitt pålagt en egen "Twitter sitter" som må godkjenne hans tesla relaterte tweets før de publiseres. Som han igjen har saksøk tilbake fordi det innskrenker hans ytringsfrihet. Han gjorde forøvrig det samme med bitcoin, super pump n dump han fikk til der. Uansett, han har prøvd ganske hardt å bli kvitt han kidden som tweeted lokasjonen til privatflyet hans
, og det blir veldig spennende å se om den kontoen overlever en Musk takeover.

Eksempelet ditt er jo selvsagt dårlig, det er en konservativ/høyre sin egen Twitterkonto, som med vilje kaller en transkvinne for mann, og blir utestengt i 24 timer. Ikke overraskende om sånt går ut noe diskriminerende/hate speech regel som twitter har. Jeg syns sånn moderasjon er bra. Det er bare tull at kontoer som ikke er "politisk korrekte" bannes. Men du blir altså fornøyd om Musk fjerner all type moderering som nå blir gjort på twitter? Kinesiske og russiske botter som blander seg inn i valg, spredning av farlige antivaksine konspirasjoner, presidenter som lyver åpenbart om ting, alt skal være greit? Hvorfor er det bedre?