View Single Post
Trådstarter
636
Sitat av Mullah Vis innlegg
Dette har jeg ikke hørt om før. Kilde?
Vis hele sitatet...
https://www.thetimes.co.uk/article/s...icts-cx9m8zqpg
Skal poste mer etter hvert.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Jeg ser hvor trådstarter vil med dette, men jeg nekter å bite på agnet. Selvom jeg har mine personlige tanker ovenfor transmennesker så kan jeg ærlig si at dette er et enkelttilfelle som er helt forkastelig. 2/10 bait.
Vis hele sitatet...
Mannlige fanger som sier de er kvinner selv om de har penis og baller og årevis med tid bak seg med naturlig testosteron i kroppen, og blir plassert blandt kvinner i kvinnefengsel er langt fra ett enkelttilfelle. Dette er noe som skjer hele tiden i Canada og i flere stater i USA. California foreksempel.
Jeg tok opp det men Chris Chan fordi det viser hvor lite kritisk media er når det omtaler saker som dette.

Sitat av knert1 Vis innlegg
I kvinnefengsel er jeg sikker på at de også opplever å dele celle med deres nye celle-venninde med penis uten å bli voldtatt også. Problemet er vel heller at man har dobbeltceller som man potensielt må dele på tross av at folk er registrerte sexforbrytere. Det er dette som er betenkelig.
Vis hele sitatet...
Greit nok. Men nå er det bare slik at pga økonomi osv at man i mange land må dele celler.
Og det med at det sikkert er mange som opplever at deres nye cellevenninne ikke voldtar, det er det helt sikkert.
Like fullt er det feil å gi kvinner i kvinnefengsel celledeling med menn. Selv om de sier de er kvinner.

Sitat av knert1 Vis innlegg
Det virker for meg som det er mere sannsynlig at du ikke takler at noen definerer seg som transpersoner, og heller ønsker å finne praktiske problemer ved det for å argumentere for at det å ha transpersoner i samfunnet vårt ikke er praktisk gjennomførbart.
Vis hele sitatet...
Nei. Jeg snakker med kvinner i mitt liv. Og de sier at de vil være kun blandt kvinner i kvinnefengselet. På krisesenteret. I dusjen osv.
Folk som identifiserer seg som transer, transvestitter eller har ubehag ved sin kjønnsoppfattelse av seg selv er mennesker absolutt på linje med oss alle andre. Men lik verdi, samme rettigheter osv.
Det er feil hvis disse menneskene blir diskriminert på noen som helst slags måte. Jeg har ingen ting mot transepersoner.


Folkens. Uavhengig om dere liker meg eller ikke. Kvinner som har blitt dømt til x antall dager i fengsel fortjener ikke å oppå dette igjen å sone i et miljø der de blir vildtatt av en mann eller de må gå å hele tiden bekymre seg over om de vil bli det.
Kvinner i fengsel burde kun ha kvinner å dele celle med.
Dette skjer nå flere steder i verden. Og det kan komme til å skje i Norge også.