View Single Post
Jeg ønsker dere hell og lykke til! Dette er et samfunnsnyttig prosjekt som verden har savnet i årtier.

Jeg er imidlertid bekymret for dere: Hvordan ser dere for dere at politiet vil reagere prosjektet, og hva er planen deres for å håndtere represalier? Personlig vedder jeg et glass bygg- og maltbasert lovlig rusmiddel på at politiet ikke kommer til å sette særlig pris på prosjektet, for de er innbitte motstandere av absolutt alt som kan legitimere eller ufarliggjøre mytene om rusbruk. De har videre ved alle anledninger ettertrykkelig vist at de driter en lang marsj i hvor mange som dør og skader seg av rusbruk. Ja, jeg vil faktisk gå så langt som å si at de ønsker det: Dødsfall og skader gir paradoksalt nok galskapslinja deres en slags legitimitet for det lar de vise verden hvor farlig narkotika er. Dessuten tror jeg helt ærlig at de fleste politimenn på ramme alvor hater alle som lever litt på kant med loven. Spesielt når de også bruker rusmidler. I tillegg har politiet aldri brydd seg nevneverdig om politiske føringer eller lovverket i øvrighet og de lar det gå sport i å manipulere og vri det til egen fordel.

Dere har allerede fått en del oppmerksomhet, og dere kommer til å få en del seriøse medieoppslag når dere går live. Da mistenker jeg at politiet ikke kommer til å vente veldig lenge før de bestemmer seg for å "jekke dere ned noen hakk" og finne noe å ta dere på. Da finner de en eller annen unnskyldning til å la Bresil sparke inn døra deres, og selv om saken skulle rakne i retten, så kommer utstyret deres til å bli beslaglagt. Hvis dere får det igjen etter måneder med krangling vil det være ødelagt og dere må starte på nytt.

Så! Dette er selvsagt mine personlige spekulasjoner, og de er åpenbart preget både av min gjennomgripende optimisme og av av min nesegruse beundring og respekt for våre blåkledde adelsmenn. Jeg skal derfor være åpen for at jeg kanskje er fullstendig på jordet. Men jeg er like fullt interessert i deres tanker om emnet hvis dere har gjort dere opp noen. Regner dere med å få trøbbel med snuten? I så fall, hvordan vil dere mitigere skadene? Ikke svar med noe konkret hvis dere har planer som vil funke best om de holdes hemmelig, så klart!
Sist endret av Myoxocephalus; 23. august 2021 kl. 06:23.