View Single Post
Takk for oppmuntrende ord @Bedreliv ! På dag fire kjenner jeg at kroppen begynner å bli vant til å være uten alkohol. Selv om jeg har sovet bedre de siste nettene enn jeg har gjort på lenge, har jeg følt meg trøtt og uopplagt og dagene har vært tunge. I dag kjenner jeg imidlertid på mer energi enn på lenge Skulle jo egentlig bare mangle at jeg fungerer bedre dagen derpå uten å ha drukket en hel flaske whiskey kvelden i forveien, men effekten kommer tydeligvis ikke umiddelbart.

Som deg har jeg ingen planer om å slutte helt og drikke, men jeg skjønner at jeg i utgangspunktet må holde det til fastsatte dager, som fredag eller lørdag. Når jeg først setter i gang blir det aldri bare en pils eller et glass, og de mengdene jeg har lagt meg til å drikke de siste årene er hinsides all fornuft, og jeg merker at det tærer på både helsa og lommeboka. Når det er sagt kjenner jeg foreløpig nesten ikke noe savn etter alkohol, så dette blir nok min første alkoholfrie helg på minst fem år og min første alkoholfrie uke på minst like lang tid. Kanskje greier jeg måneden ut?

Jeg heier på oss begge to!