View Single Post
Hvis freak skal kunne hjelpe deg må du være villig til å gidde å hjelpe deg selv.

Et sted å starte er jo fastlegen og medisinsk hjelp, for eksempel en kombinasjon av antabus og terapi. (AA, psykolog eller rehab)
Deretter må man gå fra arbeidsledig til ansatt. Helst paralellt med behandlingen, slik at man har noe annet å gjøre i hverdagen enn å ta seg friheten til å drikke eller bli sittende å få lyst på å drikke for å slå ihjel tida. En jobb vil også på sikt løse de økonomiske problemene dine og bygge mestringsfølelse og følelse av tilhørighet og selvverd, som igjen er viktige faktorer for å ikke flykte inn i flaska og misbruket igjen.

Videre skriver du at du er nazist og er klar over at ingen normale folk vil assosieres med en med sånne holdninger. Nå veit jeg ikke om du har endra holdningene dine siden du skriver "eks", men det kan fremstå som at du fortsatt har dem siden du fortsatt opplever at ingen vil assosieres med deg? Med mindre du har vært en kjent ekstremskikkelse i byen og/eller mediabildet da, og dette er det inntrykket folk har av deg fortsatt? Men det ligger noe der, ingen vil ha noe med nazister å gjøre, nazisme/rasisme er en så stygg ideologi at ingen støtter mennesker som følger den heller. Du er klar over dette, og jeg lurer på hva som har drevet seg til å ha disse holdningene? Flertallet av de som tilknytter seg nazistiske miljøer har manglet tilhørighet. Og derfra blir de mer og mer ekstreme fordi de endelig får tilhørighet og til og med får føle seg litt mer vinnere av å se ned på andre. Ja, da er man en taper.
Kvitt deg av med de holdningene, få hjelp og få deg en jobb, via dette får du nytt nettverk, tilhørighet, selvverd og penger. Du skriver at du helst vil få hjelp uten at familien din vet om det fordi du har gitt de nok smerte, men det vil være balsam for deres sjel om du er voksen og fornuftig nok til å inkludere de på laget i prosessen. Lettende, ikke belastende, men forutsetter jo at du virkelig gjør det som trengs og ikke bare tenker på det men syntes innsatsen blir for mye å kreve så du tenker fuck it og fortsetter å åpne deg en pils istedet. Du må ikke se på det som deg og de, når du skal oppsøke hjelp. Noen tenker nei det funker ikke på meg, jeg passer ikke inn med de. Du må tenke okei, det der har hjulpet så mange andre, og jeg er en av de så da kan det fungere for meg også! Andre har klart det, så da kan du også