View Single Post
Hei jeg kjører en switch foran routeren og switcher iptv. Men jeg sliter litt med at noen tv-kanaler lagger litt. Lyden går som regel bra, men bilden lagger sån hvert 10 sekund på det verste.
Jeg er usikker på om dette skjer etter en viss tid eller etter X antall kanalbytter. Jeg tenker kanskje om multicast strømmene ikke stopper når jeg bytter kanal eller noe.

Jeg ser at dere snakket litt om IGMP proxy i det siste? Jeg skjønner ikke helt forsjellen på snooping og filtering etter jeg googlet litt. Kan noen ELI5 hvordan dette slår ut på oss altibox brukere?

Her er et screenshot fra min config på min switch. Jeg har aktivert IGMP filtering (proxy?) men ikke IGMP snooping. Jeg tenker fast-leave også kanskje bør være på? https://imgur.com/a/WWb4C

Sitat av thomas Vis innlegg
Hei. Får snart Altibox. Har prøvd å gå igjennom denne tråden etter en howto på EdgeRoute Lite, men finner ikke noe. Noen som har satt opp dette ?
Vis hele sitatet...
Jeg kjører en del Edgeroutere, men jeg har en switch foran routeren og kjører ikke IPTV gjennom routeren. Men hva er det du tenker på?

Det er ganske lett å sette opp VLAN. Kan hjelpe deg med IPV6 også om du trenger det
Sist endret av qwerty1234; 1. november 2017 kl. 20:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.