View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Han skriver at leietaker røyker utenfor leiligheten. Hvis røyking inne ikke er tillatt i kontrakten så kan han selvsagt ikke røyke inne, hverken hasj eller vanlig tobakk. Men det er altså ikke ulovligheten som er relevant for leieforholdet. Det skal også i praksis en god del til for å kunne kaste ut folk selv om de faktisk misligholder leieavtalen.

Det er nok mye mer effektivt å true med å tipse politiet. De er jo som kjent ikke så nøye med om reaksjonen er hverken relevant eller lovlig dersom mistanke om brudd på narkotikaloven er involvert.
Vis hele sitatet...
Nei, her spørs det hva som er akseptabelt for utleier. Visst det er lukten som er problemet så er det kanskje bedre å røyke inne. Eller at han drar en tur for å røyke.

Ja, nå ønsker jeg heller ikke at noen skal bli kastet ut. Men det blir gjerne tatt mer alvorlig når man trues med utkastelse pga. Noe ulovlig. Jeg ville selv ha trodd på at jeg kunne blitt kastet ut fordi rusmidlene er ulovlige å bruke. Ville derimot ikke trodd på at jeg kunne bli kastet ut dersom det eneste jeg gjorde var å røyke vanlig tobakk inne.

Ikke helt sikkert. Er dette en person som har hatt mye kontakt med politiet så er det godt mulig at politiet egentlig ikke er noe som skremmer, siden det eneste som vil skje er en liten bot. Og bare visst man blir tatt på fersken.
Personlig ville jeg vært mye mer redd for utkastelse enn å få besøk av politiet. Pleide å være redd politiet selv da jeg var yngre. Nå bare irriterer de meg.