Tråd: Sugardating
View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Jeg sier bare at det kan være ting som ikke kommer fram i lyset. Igjen, det er ikke det mest åpne miljøet, nettopp pga represalier fra loven feks.
Vis hele sitatet...
Det er ikke straffbart å selge sex og det gir ingen problemer med loven å snakke om hvordan det er å selge sex. Det som oftest skjer er at de som gjør det ikke møter forståelse nettopp pga sånne myter du tror på. Derfor deles det meste fra anonyme kontoer på f eks instagram og snapchat eller innad organisasjoner som jobber med prostituerte (både de som er fornøyd med jobben og de som vil ut av det) hvor de kan dele uten at en eller annen mann som er for utnytting av kroppene deres skal komme å si at de tar feil. Som sagt har jeg selv vært godt innad miljøet både blandt eskortene og organisasjonene og for de som lytter er det åpenhet, det gjelder også ovenfor forskerne og ovenfor politiet.

Sitat av NodSquad Vis innlegg
legalisering betyr ikke at det er fritt fram å utnytte, ikke gå helt av hengslene nå. Vi er enige om det grunnleggende her. Du trenger ikke ta ut raseriet ditt på meg fordi jeg stiller spørsmål ved noen ting.
Vis hele sitatet...
Jeg går ikke av hengslene men du ser ikke sammenhengen mellom at hvis en vare er populær vil også kopier bli lagd ikke sant? Forstår du det bedre om jeg sammenligner med Louis vuitton vesker og piratkopier? Gjør man det fett å ha Louis vuitton klær så vil også piratmarkedet øke. Samme med sexhandelindustrien.

Sitat av NodSquad Vis innlegg
Bordeller med helseoppfølging, hyppige kontroller, og en mulighet for ofre til å komme seg ut av det og få hjelp, mener jeg er bedre enn å bare skylde på at menn er griser. Det handler litt om hva som er minst skadelig for jeg tror vi kan være enige om at prostitusjon aldri vil forsvinne. Ei heller etterspørselen.
Vis hele sitatet...
Idéen er god teoretisk, men i praksis viser den seg å fungere motsatt av hva man har tenkt. I Tyskland er det på mer enn 300 lovlige bordeller avdekket traffickingofre og mindreårige under tvang. På Tysklands største bordell, Pascha, som ofte har blitt brukt for å peke på hvor "bra" det er med lovlige bordeller måtte kvinnene som jobbet der ligge med minst 4-6 menn hver dag kun for å tjene inn utgiftene leie av rommet kostet. I tillegg kommer helseforsikring som er kjempedyr pga det risikable yrket og for å dekke helseforsikringer må de ligge med 10-15 menn til, så etter det kan de begynne å tjene til å leve, mat, bosted, klær, skjønnhetsbehandlinger osv. Det er et regnestykke som resulterer i at de må ligge med flere hundre menn hver måned.

Som det står om Pascha i denne artikkelen https://www.tv2.no/a/9362535/
"Hverken de som driver slike steder, eller de mennene som besøker bordeller er interessert i å snakke om all virksomheten som skjer i skyggen av bordellene. Det handler om drap, mordbrann, menneskehandel, ran, voldtekter, og mishandling. Det handler også om organiserte kriminelle nettverk som ligger bak og styrer mange av kvinnene som jobber her. "

Videre står det at " 70 prosent av kvinnene som jobber som prostituerte på Pascha er utenlandske. Mange av dem kommer fra verdens fattigste land, og har ingen annen mulighet enn prostitusjon når de kommer til landet."

Om det å selge sex er som hvilken annen type jobb, og de kvinner som driver med dette gjør det av fri vilje. Hvordan har det seg da at det nesten bare er kvinner fra marganaliserte grupper med en historikk av fattigdom og seksuelle overgrep som havner i dette yrket?

Du må sette deg mye mye mer inn i virkeligheten rundt denne problemstillingen før du begynner å hylle en legalisering som bare gjør enda større skade.