Tråd: Sugardating
View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg synes dere som vil diskutere trafficking og horekunders moral kan gjøre det i en av de hundre trådene som handler om det. Ikke at det ikke er en viktig debatt, men det grenser til victim blaming å gjøre TS indirekte ansvarlig for hva andre i den bransjen blir utsatt for, og hele den diskusjonen bare drukner hennes dilemma.

Her sier du vel egentlig at du ikke føler du har et valg. Det du beskriver her, å samtykke til sex under press av et verre alternativ, det er en oppskrift på ptsd. Økonomiske kriser finnes det et godt sikkerhetsnett for i Norge, det samme kan dessverre ikke sies om traumer.
Vis hele sitatet...
Det begynte fordi han foreslo for trådstarter å gå inn på en nevnt nettside og se at damene der fikk mye mer. Da var det viktig for trådstarter syntes jeg, å gjøre oppmerksom på at damene det florerer av der er øst-europeiske eskorter hovedsaklig tvunget av bakmenn. Altså ikke noe man skal la seg lokke av eller sammenlignes med. Innleggene jeg skrev etter det går ikke bare på trafficking men på prostitusjon generelt og jeg gjør oppmerksom på akuratt det samme du gjør her, at det også er en form for tvang når man velger det fordi man er i økonomisk nød.

Sitat av NodSquad Vis innlegg
Først og fremst så snakker jeg om Norge. Du viste til en studie fra 9 land hvor de fleste ikke kan sammenliknes med Norge, med unntak av Tyskland sier du. Det betyr ikke at kjipe ting ikke skjer her heller.

Hvor har jeg sagt at noen ikke skal bli hørt? Jeg sier bare at det kan være ting som ikke kommer fram i lyset. Igjen, det er ikke det mest åpne miljøet, nettopp pga represalier fra loven feks. Jeg tar ikke side med folk som utnytter folk heller bare så det er sagt. Ro deg ned før du slenger ut anklager.

Og legalisering betyr ikke at det er fritt fram å utnytte, ikke gå helt av hengslene nå. Vi er enige om det grunnleggende her. Du trenger ikke ta ut raseriet ditt på meg fordi jeg stiller spørsmål ved noen ting.

Bordeller med helseoppfølging, hyppige kontroller, og en mulighet for ofre til å komme seg ut av det og få hjelp, mener jeg er bedre enn å bare skylde på at menn er griser. Det handler litt om hva som er minst skadelig for jeg tror vi kan være enige om at prostitusjon aldri vil forsvinne. Ei heller etterspørselen.

Jeg så en dokumentar om Nevada, apropos USA. Der er det lovlig og de har bordeller. Der fortalte en kvinne at hun drev med stripping men at dette var bedre fordi da tjente hun mer penger. Og det var hele poenget.

Og igjen og igjen og igjen, jeg er ikke for at ofre for menneskehandel og tvang ikke skal bli hørt. Kan skrive det enda en gang hvis du vil? Jeg er ikke for at noen må gjøre noe med kroppen sin de ikke vil.

Hva slags løsning har du på problemet da, annet enn å bare si det er et stort problem?



Du har rett. Så det ikke før jeg skrev siste
Vis hele sitatet...
Jeg snakker om Norge og Norden, men du har tydeligvis selektive leseferdigheter eller selektiv hukommelse. Svensk forskning viser at tallene er 9 av 10 som vil slutte her blandt de nordiske eskortene også, burde ikke være nødvendig å henvise til denne informasjonen for tredje gang i tråden!

Jeg har også sett dokumentaren om bordeller i Nevada hvis du snakker om den som gikk på BBC, og der forteller jo den dama du snakker om at hun hadde rømt fra et voldelig forhold hun hadde vært i i mange år. Da er man traumatisert og dissosiert til annen misbruk fra menn, og å tjene penger til å leve uten mannen som banker henne hver dag oppfattes som et bedre alternativ. Men om det er bra er noe helt annet selvom det oppfattes bedre!

Jeg hører du sier at du ikke er for menneskehandel eller tvang, men det er tydelig at du ikke forstår alle de andre personlige og private faktorene til en sånn yrkesvei som gjør at det fortsatt ikke er frivillig selvom det ikke er et annet menneske som fysisk tvinger deg. Siden du mener at kjøp av sex bør legaliseres så virker du heller ikke bevisst på det faktum at legalisering fører til mer trafficking og tvang, i tillegg til å sende et ufarliggjørende signal til både menn og unge gutter som potensielle kunder og til unge jenter som potensielle selgere.

Jeg mener at løsningen er en holdningsendring om at å kjøpe sex ikke er greit. Sexkjøpsloven er én ting som bidrar til å signalisere denne holdningen, men det må også mer informasjon til til unge om nettopp de tingene jeg har skrevet om i tråden. Det bidrar til at menn får innblikk i hvordan de bidrar med å skade og utnytte jenter og den knuste myten om den lykkelige hore må ut blandt menn. I tillegg ser jeg det sånn at den generelle sexistiske holdningen til jenter som objekter også må opphøre siden dette bidrar til holdningen om at det skal være greit å kjøpe jenters kropp.