Tråd: Sugardating
View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Jeg er absolutt åpen for å endre syn. Men som jeg sa, disse miljøene er ikke akkurat de mest åpne, samme hvilke organisasjoner eller forskere de snakker med. Mørketall er et ord som passer godt her både på hvor mange som tvinges og hvor mange som gjør det frivillig. Og du har snakket med 300 stykker? So what? Det betyr ikke at sannheten kommer fram.

For å få bedre oversikt og ikke minst for å kunne hjelpe ofre bedre så må det legaliseres. Først da kan man få et mer nøyaktig bilde av hva som foregår.

Uansett, menneskehandel og tvungen prostitusjon er noe faenskap som seff ikke må tolereres
Vis hele sitatet...
Ok så du mener at historier og erfaringer fra mange hundre tusen kvinner ikke er relevant? Og at 300 jeg har snakket med personlig som har solgt sex er stemmer som ikke skal bli hørt?
Tydelig at du opprettholder illusjonen din om at sexkjøp ikke skader bare fordi sannheten er for hard å takle for deg.
At du mener løsningen er å legalisere sexkjøp tydeliggjør også hvem du bryr deg mest om her, du velger altså sexkjøperes mulighet til å få utnytte vanskeligstilte kvinner, over det å forsøke å beskytte 35 millioner kvinner og barns liv og helse.

Selvom både menneskehandel og sexkjøp vil fortsette å skje selvom det er ulovlig så sender det er signal til befolkningen om hva som er greit og ikke gjennom et lovverk. Og det er på ingen måte greit å kjøpe sex, fjerner vi sexkjøpsloven sender man et signal om at det er greit. Sexkjøpsloven er også utformet slik den er med at det er kjøper som straffes og gjør noe ulovlig og ikke selger, nettopp fordi selger er offer for sårbar livssituasjon og utnyttelse og overgrep. Loven understreker at den prostituerte er et offer, og det er ikke noe de har funnet på fordi noen rødstrømper har sagt det, men pga de nasjonale og internasjonale tallene viser det. 35 millioner kvinner og 1 million barn utnyttes per i dag i sexhandel, med øst Europa som opphavslandet som topper statestikken. Det betyr ikke at norske eskorter alle sammen elsker sex og penger, som organisasjonen Inte Din Hora og Talita fint motbeviser med all sin forskning om sexsalg som selvskade og den røde felles nevneren at flertallet har blitt utsatt for overgrep i barndommen.