View Single Post
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Mulig NAV har en slik ordning, i så fall bør det stå på deres sider.
Og om du leser på siden jeg lenket til står det bl.a:

Så jeg tenker ikke på verge som i umyndiggjøring, for å umyndiggjøre noen kreves normalt en legeattest, ev. annen dokumentasjon som tilsier at vedkommende ikke er i stand til å ta egne avgjørelser. Dette blir gjerne gjort av familiemedlemmer i samråd med lege
Vis hele sitatet...
Mye mulig, men nå spørs det litt hva TS ønsker hjelp til også.
Hvis det bare er å få betalt husleie og regninger så trenger ikke vedkommende noe mer myndighet enn å kunne disponere brukerens bankkonti. Du står selv fritt til å la andre disponere dine bankkonti, uten å blande inn Fylkesmann. Så dette er mer en tillitsbasert tjeneste. Og det gir ikke vedkommende noe mer myndighet enn akkurat det, å disponere brukerens bankkonti. Og dermed sørge for at man ikke får misbrukt penger. Når du har så lite kan det være god hjelp å ikke kunne gjøre vondt verre.

Sitat av Imawesome Vis innlegg
Nav trekker husleia automatisk fra utbetalingene mine, så det jeg da står igjen med er 3385kr hver andre uke.
Vis hele sitatet...
Så hva er det da du ønsker hjelp med, at de skal betale andre regninger også?

Det er godt mulig at verge er feil begrep for det jeg viser til. Men vi kalte det økonomisk verge. Som nevnt egentlig bare en saksbehandler som disponerer dine konti, ikke noe mer enn det.
Sist endret av Dough; 13. august 2020 kl. 07:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.