View Single Post
Who?: Du ber om hjelp til å løse et problem som ikke kan løses på måten du ønsker. Dersom det likevel kunne løses på den måten, så burde man antakelig ikke gjøre det. Dette er grunnen til at responsen du får jevnt over er negativ.

Så, hva er egentlig greia? Beløpet du trenger er ganske lite, bare noen få tusen kroner. Men du trenger det så desperat og så omgående at du er villig til å pådra deg mer gjeld med ekstreme renter som du ikke kan betjene. Det er rart, men ikke utenkelig - dersom du har narkotikagjeld til en brutal torpedo, så er selvsagt kneskålene mer verdt enn kundeforholdet ditt til DNB. Likevel, jeg sliter litt med å se for meg noen andre scenarier som rettferdiggjør denne desperasjonen. Noen tusenlapper kan ofte skaffes på annet vis også, hvis man er litt kreativ og løsningsorientert. Hvorfor har du da låst deg fast til en løsning om å overtrekke kontoen eller skaffe microlån? Det er meg bekjent ingen banker som lar deg opprette konti bare for å overtrekke de slik du skisserer, så den løsningen kan ikke fungere uansett. Og hadde den gjort det, så ville det mest sannsynlig være en dårlig løsning som ga deg mer problemer senere. Har du ingenting du kan selge på finn, eller mulighet til å ta noen småjobber eller noe som helst? Har du forsøkt å diskutere saken med kreditor og komme frem til en løsning? Hvorfor er det så himla umulig å skaffe tusen kroner? Hvis du vil ha hjelp, så må du nesten gi litt mer informasjon om problemstillingen slik at vi faktisk kan hjelpe deg.