View Single Post
Sitat av Yalla Vis innlegg
Dette.

Ikke gjør det det alene. Vær sosial.

Ikke bland rusmidler inkludert alkohol. Det er mye som er kjent i dag av virkninger og bivirkninger. Når du blander er det meste mye uvisst.
Vis hele sitatet...

Å blande rusmidler er jo noe av det aller beste. Alkohol og pepper eller cola feks. Skal en først bruke rus så kan en like godt gjøre det skikkelig når en først bruker.

Sitat av Relevant Vis innlegg
Jeg tror att jo bedre du har det, jo mer rus kan du nyte.

Hvis man aldri bruker rus når man ikke er i godt humør tror jeg en har et helt perfekt utgangspunkt. Men igjen, det perfekte utgangspunktet er like individuelt som fingerprint.
Vis hele sitatet...

Hm. Hva mener du med "jo bedre du har det"? Har noen av oss det "bedre"? Er usikker på det altså. Rusmisbruk og avhengighet går beyond vellykkethet, klasse, bakgrunn og livsstil.

Noen blir hekta nesten umiddelbart, uavhengig av type rusmiddel. Det kan like godt være "vellykkede og ressurssterke" som blir hekta. Rusklinikker er nesten like full av slike mennesker som ressurssvake, skilsmisse barn med tørst far etc.

Om folk er 100% ærlig med seg selv så tror jeg til en viss grad en selv kan forutsi om en vil bli rusavhengig eller ei. Om det er et savn av rus når en er nykter. Om en blir altfor raskt altfor glad i rus slik at rus får stort fokus også når en ikke er ruset så er det kanskje et varsel.

Har truffet endel rusmisbrukere, og det jeg tror går igjen er at de sier de ble glade i rusen. De nøt ikke rusen i gode venners lag eller på byen. De bare nøt rusen. Uavhengig av setting, uavhengig av timing. Der de fleste starter med å nyte rusen i godt lag feks på forsch før en skal på byen, der rusen er med på å løfte humør, selvtillit og gjøre en smooth så vet de fleste av oss at vi tar ut et "kortidslån" når vi ruser oss - renta skal betales dagen derpå med fylleangst og dårlig form. Andre vil bare fortsette hele helga. Hver helg. Og litt i uka også. Eller starter lørdagen med å reparere fra fredagen for å gjøre det samme på søndag...
Sist endret av frtoretang; 17. mai 2016 kl. 08:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.