View Single Post
Sitat av kizzaw Vis innlegg
Jeg ser hva du mener. Men det er slik at folk gjør hva de vill i vårt kjære norge (helt til regjeringen tar flatt av og du blir bare en slave som følger deres lover)

Tro meg jeg er fullt klar over at røyking er ille, men at de skal bli hengt ut gang på gang og at i tillegg så skal Staten tjene fett på moms o.l på røyk blir i mine øyne for dumt.

Det vi burde gjort va å bannlyse alt som heter røyk i landet...
men da tjener jo ikke staten noe på det
Vis hele sitatet...
Dette er noe som har blitt diskutert opp og ned i flere tråder her på forumet. Staten tjener ikke på at dere røyker. Som nevnt i andre tråder viser estimatene at i bestefall så dekker det kostnadene røyken påvirker samfunnet - og i værste fall så dekker det kun 10% av kostnadene.

Videre blir det for dumt å tro at røyk er lovlig fordi staten tjener penger på det. Det er lovlig fordi man er klar over at ved å illegalisere røyk så vil problemer blir større. Vi har prøvd å gjøre alkohol ulovelig før her i Norge - det fungerte dårlig og gjorde alkoholproblemene større og førte bare til mye større grad av smugling.

Men burde kanskje latt denne diskusjonen, da det er off-topic og tråden egentlig her handler om overspising - og man heller burde fokusere på det problemer.

Jeg ville og likt om folk her i tråden sluttet å prøve å putte finger på finne syndebukken til problemet, men i stede heller prøver å diskutere løsninger. Hjelper lite å stå å si "Det er dems egen feil", og så tro at problemet blir løst.

Hva kan man gjøre for å hjelpe folkene som har tatt feil valg og blitt overspisere - og hvordan kan vi hjelpe folk å unngå å gjøre de samme dårlige valgene?