View Single Post
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Sitter faktisk å jobber med panterfluesopp for tiden som et sidespor.

Lyktes ikke få brukbart myc første forsøk vet ikke helt hvorfor, men prøver igjen fra en tørket hatt denne helgen

Har lest at enkelte mener myceliumet til fluesopp har noen av de samme virkestoffene, skal gi beskjed hvis jeg får frem panterfluesopp-mycel og en ... prøvekanin.

I tilegg holder jeg på med enda en forrykt plan, der en kompis lager bonzai bjørk, gran og furu, og jeg snart får muligheten til å kunne spawne mycel til bonzaipotten. Renslighet blir jo et enormt problem inne med,men kanskje man kan lære av det og gjøre det ute sommerhalvåret.

Det er også bygd inn i det en hydroponisk plan der vi hadde satt røttene i en LC kolonisert av fluesopp mycel, hva hadde skjedd? Hadde de bundet seg til røttene?

Forøvrig så er jo fluesopp lovlig, og svært billig og tilgjengelig på nettet, så de som søker etter fluesopp i ekstrem forstand har denne muligheten

Tilleggs kommentar:


Det ble sagt på nrk Viken nyhetene at denne sommeren er den tørreste sommeren på 21 år, (?)forklarer nok delvis en svak sesong for mange arter.
Sist endret av meaculpaUIO; 10. september 2022 kl. 01:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.