View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
1; Ja de beste selgerne runder fint 1 mill i året. Men det er ikke nok å bare ville bli selger. For toppselger passer ikke for alle. De aller fleste som forsøker seg som selgere forsvinner ut døren lenge før det første året er omme uten å ha tjent spesielt bra. Men for de som klarer presset, klarer å skape en indre motivasjon til å bare knuse på så er selgeryrket perfekt. Og ingen krever cv eller utdanning fra gode selgere. Om du har droppa ut av skolen, padlet i europeiske elver i de ti siste årene eller levd som ski bums så er det helt greit så lenge du klarer x ganger budsjett.

Og det er jo litt rart egentlig. Selv i perioder, som rett før ferier eller der det historisk har blitt lite salg så klarer toppselgerne å levere bra resultater. Mens budsjettgjengen havner under budsjett og får drittlønn. De beste har sikkert en bestemt personligshetstype eller har knekt koden for egenmotivasjon. For de leverer jevnt hele veien. År etter år.
Vis hele sitatet...
Ja, det er ikke for alle. Det kan være verdens dårligste betalt jobb om du ikke mestrer det.

For min del var det å utforske salg noe av det beste jeg har gjort.

Man lærer enormt gode kommunikasjonsferdigheter som er et alfa og omega om man ønsker å lykkes i denne verden.

Jobber ikke direkte med «salg» lenger, men 1) tjente utrolig bra når jeg gjorde det 2) alt jeg har lært om salg bruker jeg i hverdagen

Litt dritt å selge strøm, mobilabonnement, forsikring osv... det er ofte meget hardt og krever enormt mye av en for å tjene en god lønn.

Det er riktig nok perfekt for en helt fersk «gulvselger» som vil lære å mestre faget.

Om jeg var litt opp insta og ville utforske salgsyrket ville jeg heller fokusert på å finne b2b bedrifter i spesielle nisjer med mindre konkurranse og bedre marginer. Ja, det finnes om man leter

Deretter hadde jeg kjøpt meg bøkene 10X Rule og How to win friends and influence people som en start.

Samt søkt opp salgstrening på youtube
Sist endret av 3mma; 21. januar 2021 kl. 00:08.