View Single Post
Tenkte jeg kunne bidra med en liten rapport her. Fant 6 digre eksemplarer for noen uker siden og tenkte jeg endelig skulle ta mot til meg å prøve dette prosjektet.

Først og fremst går det fint an å spise disse til mat og de smaker ganske godt. Alkaloidene blir raskt ekstrahert i vann så det jeg gjorde var å koke oppskåret sopp i 1l vann hver med 1/2 spisesje 7% eddik og en del salt pr sopp. Koketiden var på 15 min. Inspirasjonen for dette kom fra denne artikkelen:
https://honest-food.net/eating-santas-shroom/

Det jeg gjorde annerledes var at jeg tok vare på koke-vannet (teen). Denne samlet jeg så i en stor kjele som jeg kokte ned til 1l under "rolling boil" sammen med en ytterligere spiseskje eddik. Altså ca fra ~6 -> 1l over kanskje 2-3 timer. Resultatet ble silt gjennom en cheese-cloth og lagt i kjøleskapet. Før jeg prøvde meg på teen ble den kokte soppen spist i pasta og den var helt herlig litt nøtteaktig smak men uten noen psykoaktiv effekt. Merket ingen forskjell på søvn-mønsteret etter å ha spist den heller så ganske sikker på at all alkaloid ble ekstrahert.

Grunnen til at eddik er veldig lurt å ha i under koking av teen er at omdannelsen fra ibotensyre til muscimol er avhengig av ph til løsningen. Jeg fant en research artikkel der de hadde målt konsentrasjonen under både koking og tørking. Konklusjonen det var at ved kun koking i vann var det lite konvertering til muscimol, men ved tørking var det mer, men også destruksjon av muscimol. Ved koking ved lav ph (rundt 5) var det derimot svært mye konvertering og ingen iboten-syre igjen etter 90 min. Med eddik får du nok ikke løsningen helt nedi 5, men om jeg greide nærmere 6 tenkte jeg at hvis det ble kokt litt lenger kunne det kompensere.

Når jeg skulle drikke heksebrygget fant jeg ut at jeg nok hadde hatt oppi litt rimelig med salt ettersom alt til slutt ble kokt ned til 1l. I kombinasjon med surheten til brygget var blandingen ekstremt usmakelig. Hadde jo omtrent laget oppkast-middel. Helte oppi et vanlig vinglass halvfullt og tvang det ned på morningen før frokost. Greide vel å drikke opp ved å sippe til det over en 20 min tid. Kjente med en gang at dette ikke lå godt i magen som ikke er så rart pga. all saltet og surheten. Greide å holde det nede kanskje en halvtime før det bar på do for å få tømt det ut igjen. Etter å ha kastet opp roet magen seg veldig fort og kvalmen ble byttet ut med en behagelig bedøvet følelse i kroppen. Etter kanskje 90 minutter var opplevelsen som å ha en dundyne rundt seg konstant. Hadde svært redusert følelse i kroppen men en euforisk drømme-følelse i hodet. Kan sammenliknes med kanskje 4 glass vin når det kommer til euforien og følelsen i kroppen men var også merkbart annerledes enn alkohol da hodet var mye mer klart om enn noe drømme-aktig, men hadde ingen problemer med brutte tankerekker eller manglende kortidshukommelse som kan skje med alkohol. Til likhet med alkohol merket jeg at alle inhibitasjoner var svært dempet. Det vil si at når noe skjedde sosialt eller annet som jeg vanligvis ville fått en følelsesmessig reaksjon på, f.eks. angst el. l. kjente jeg at dette var som forsvunnet som dugg for solen. Dette gjorde at jeg ble mer sosial og følte det var enklere å snakke med folk. Dette pågikk i kanskje rundt 8 timer før det var nesten umerkelig utover kvelden.

Noen dager senere prøvde jeg litt mer av brygget men rundt 1/4 av tidligere dose som jeg så fylte med vann og hadde oppi en pinch med bakepulver for å få surheten litt mer tilbake til nøytral. Dette gav en svært mild form for effekten jeg tidligere hadde følt men til gjengjeld ble jeg ikke kvalm og måtte ikke kaste opp av det. Kanskje kan brukes til mikrodosing for folk som er interessert i det.
Sist endret av pisk10hi; 24. oktober 2020 kl. 12:14.