View Single Post
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
766
De har vel ikke lov å lukte med tilfeldig elever.

Jeg hr slev vært på en rusfri institusjon hvor det ble tillkalt narkohunder fra tollvesenet ved mistanke om rus.

Problemet her var at de ikke hadde lov å lukte på pasientene så alle oppbevarte stoffet på seg. Ingen ble tatt. Urinprøvene er ganske enkle å Fake om du har reint urin (noe de som ruste seg hadde lagret masse av)

Jeg fikk ikke den hjelpen jeg trengte. Hdde vært nykter i 6 mnd før jeg kom dit. Sa fra i flere uker at jeg sleit med å være der pga rus på huset.

Etter 7 uker der sprakk jeg og lå kortene på bordet ganske raskt og da var det jeg som fikk alle problemene selvom jeg var ærlig.

Veldig kjipt i institusjon når du kommer dit for å jobbe med deg selv å redde inn livet ditt så sprekker man fordi 90% av pasientene gir faen og de ikke har lov å ransake folk eller lukte på dem


Føler at de som vil noe og som vil klare seg burde komme før de som velger å ruse og ødelegge seg selv. Klart at de som ruser seg skal få hjelp, men også veldig viktig at de som ønsker å unngå det blir respektert, både på skole, fengsel, instutijsoner og arbeidsplasser.


Jeg kan ikke legge skylden på de andre heller. Jeg gjorde jo selv et valg om å sprekke, men jeg mener om de hadde hørt på meg og prøvd litt hardere å ta de som ruste seg så hadde jeg ikke sprukket. Men det kan man ikke vite 100% sikkert. Var uansett veldig frustrende for meg å se på og bli tilbudt stoff 10x daglig i 7 uker når jeg prøvde å få hjelp for andre ting. Hadde vært det samme på en skole om jeg ønsket å være nykter og det var masse stoff og gruppepress for å ruse meg så hadde jeg satt pris på at politiet hadde prøvd å stoppe det


Det ødelegger miljøet og selve skolegangen.

De må jo lage et system hvor det blir anonymt hvem som blir tatt. Evt lukte på en og en elev. Da vil ta tid, men det er det beste for alle. Da kan alle få en sjanse og ingen blir forksjells behandlet