View Single Post
Sitat av Sinken Vis innlegg
Jeg tror dette er enormt individuelt. Vokste selv opp med en far jeg visste hvem var (men som dro før jeg var født), og det faktum at han ikke har villet ha noe med meg å gjøre tør jeg påstå har påvirket meg ellers lite på et emosjonelt nivå.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det enormt individuelt, men situasjonen din hadde muligens vært en annen dersom du ble født som et produkt av en kontrakt som postulerte at faren din ikke skulle betale for noe, eller ha noe med deg å gjøre. Eller ikke, jeg vet ikke, men risikoen for skade må man ta med - og om man kan leve med det på samvittigheten.

Problemet er som sagt å gjøre det hele med overlegg, som om barn er bestillingsvare man skriver kontrakt rundt når man får de. Jeg legger meg ikke opp i hva to voksne mennesker blir enige om, men i dette tilfellet skriver man en kontrakt som angår en uvitende tredjepart, som vi ikke aner hvordan takler dette. Det kan gå helt fint, eller det kan gå som jeg har sett, og det trådstarter da må spørre seg om, er om han er villig til å risikere en slik tilværelse for et annet menneske fordi han vil gjøre en venninne en «tjeneste».