View Single Post
Akkurat pengene bør være, om ikke siste, så i alle fall en bekymring som kommer langt bak i lista. Husk at du skal bringe et barn til verden der mor enten må holde hemmelig hvem faren er, eller si "dette er faren din, han vil ikke ha noe med deg å gjøre", eller så må dere dele omsorg og flytte barnet rundt. En siste løsning er å lage en familie så klart, men å basere denne på at én part vil ha barn, høres ikke ut som noe godt miljø å vokse opp i.

Dette er kanskje for deg en liten handling for å gjøre en venn glad, men tenk deg godt om dette er noe du kan leve med. Før noen tror jeg hater single foreldre, så gjør jeg på ingen måte det og tror venninnen din har de beste intensjoner, men når man lager barn så kan man ikke gjøre det bare utifra at man selv vil ha. Jeg har selv sett hva å først ikke vite hvem faren er gjør med barn/ungdom, samt å finne ut hvem de er, og så skjønne at "min far var ikke bare fraværende, han ville ikke ha noe med meg å gjøre, uten å kjenne meg". En rimelig knusende tanke når de ser alle familiene rundt seg i diverse tilstelninger. Forholdet de utviklet senere er ikke akkurat positivt, såppas kan jeg avsløre.

Så tenk deg godt om, ikke bare angående penger, det er langt ifra det viktigste her.