View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Johannesurt selges helt reseptfritt på helsekost butikker. Noen har god effekt, men min personlige mening er at det ikke har god nok effekt mot en alvorlig depresjon. Uansett trenger en noen å prate med når livet blir helt svart.
En god venn tok sitt eget liv for noen måneder siden. Han ville klare alt selv og ba ikke om hjelp fra noen. Problemene hans kunne vært løst, men når han ikke ville involvere noen ble det uløselig.
Etter et forholdsvis langt liv har jeg lært at alle trenger noen, ingen kan klare seg alene med sine problemer. Vi mennesker er jo faktisk flokkdyr, selv om vi kanskje føler noe annet. Våg å be om hjelp, det er ingen skam.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Tenker du har rett om Johannesurt. Det er verdt et forsøk, men det er ikke nok i lengden tror jeg. Jeg har altså ikke tenkt å sjekke ut enda. Jeg forlater ikke familien min i denne galskapen av en verden. I hvert fall ikke før jeg vet at de har forutsetningene for å klare seg selv, noe som er mange år til.

Som en vis mann sa på youtuben en gang "Det er ikke noe vits i å drepe seg selv engang, da blir man sikkert født på ny, også må man gå gjennom samme dritten enda en gang" Your Mate Tom Synes det var litt morsomt. Det er humor i fortvilelse også noen ganger.

jeg skal be om hjelp. Men etter mange mislykkede terapitimer har jeg mistet litt troen. Jeg har veldig god kontakt med fastlegen min, skulle gjerne pratet med henne, men hun sender meg nok videre til noen med mer kompetanse på området.

Angsten begynner å roe seg bittelitt. Morgenen er alltid verst. Gjør meg klar til kamp igjen. Jeg vet det kommer tilbake.

Veldig trist å høre om vennen din. Beste ønsker til deg og alle pårørende. Klem