View Single Post
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det er blant annet foretatt spørreundersøkelser. Religionen i seg selv legger også sterke føringer, og har ikke gjennomgått reformasjon som kristendommen har. Og selv etter reformasjonen henger grad av religiøs sammen med fiendtlighet mot f.eks. homofile. Men kristne har andre verdier i tillegg, som er gode.
Vis hele sitatet...
Jaha, ja.
I denne tråden skriver du dette (min utheving):
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Poenget, igjen, er at det er en del av en større konspirasjonstankegang om jødisk verdensherredømme. Jødene demoniseres ganske så konsekvent i 9/11-konspirasjonsteorier.

En del av dette er den rasistiske tanken om at jøder er en homogen gruppe med felles overordnede mål. Men jøder er like forskjellige som alle andre, og akkurat som du har nordmenn fra det ytterste venstre til det ytterste høyre gjelder også dette jøder. Tanken om at jødene som gruppe prøver å legge under seg verden eller lignende konspirasjonsteorier er ikke bare søppel, men er altså også en grunnleggende rasistisk tankegang.

Det hele handler altså om mer enn bare et par videoer her og der. Det handler om menneskesynet som ligger til grunn for argumentene som fremføres.
Vis hele sitatet...
For ordens skyld vil jeg nevne at jeg er helt enig i dette resonnementet. Men det forundrer meg virkelig at du kan bruke så sterke ord mot folk som skjærer alle jøder over én kam, for så å gjøre helomvending når man diskuterer muslimer.
Sist endret av Myoxocephalus; 15. januar 2017 kl. 11:41.