View Single Post
Herregud, dette er for jævlig... en sterk pluss til z0p for artikkelen hans, som jeg ikke fikk lest fordi den er fjernet, men bitte-litte grann bakgrunnskunnskap som følge av tilbake-reaksjonene fra andre la jeg sammen to + to og skjønte dette var en faglitterær, generellt dyptveiende - mest sannsynlig ikke helt publikasjons-akseptert ( (merk: erowid + lignende sider) - men opplysende indeed.

Det er derimot enkelte tilbake-kommentarer som den plutonium klarer å lirke ut fra seg som får meg til å reagere.

Beskrivelse: Det er enkelt for de som kan det, plutonium. Stikkord: Ka-fucking-Boooom!

Ikke leik med GBL!

Sjekk ihvertfall ut flammepunktet (flashpoints) i MSDS Datablader, eventuellt sjekk ut CAS nummeret på produkt-beskrivelsen.

Rens for faen ALLTID ventilasjons-vifta hvis du er sprø nok å gjøre det på kjøkkenet, fett og laktoner, luft og støv kan tydeligvis gi ubehagelige effekter, særlig hvis tenngnisten fra lyspæra på kjøkkenvifta streiker en gang, og avgir gnist (noe som kan forekomme!!!).

Bruk nå for faen ikke Bang Avfettingsmiddel, bruk no mer skikkelige greier - det er tross alt et løsemiddel som skal gjennom ventilasjonen.

For øvrig, ingen åpne flammer - oppkok gjøres over elektrisk ovn. Svak varme er relativ, pluto - kanskje oppgi grad?

Ikke vet jeg, men en generell tommel-finger regel er at når plata lyser rødt, senk varmen til det rød forsvinner, drypp vann på fingeren, knips/veiv litt ned på plata - begynnern å gløde, senk litt til - når det ikke gløder lenger, øk varmen og sånn fortsetter en.

Men uten en oppvarmingstemperatur som smarte pluto har glemt å oppgi, er sjansene for ka-fucking-boom større enn du tror!

Og alt det derre pisset om at det hvite som er igjen er GHB, det er helt korrekt! Hvis en går ut ifra at de andre kondisjonene sett ut i fra oppskriften han refererer til er korrekt, det viser seg til ren etyl-alkohol, den angitte mengde tatt fra molvekt av de antatte substanser kontra bla-bla-bla, istedet presterern å komme med dl-cl-liter informasjon istedet å benytte seg av molvekt-informasjon såvidt meg bekjent skal være ml-info (1 liter er sikkert 1000 ml, eller hva pluto?).

Og kjele, hva med å nevne at en alltid ved gammabutyrater (GHB) og andre -butyrater, sikkert også laktoner unngår kjele??? Varmebestandig glass eller kjeramikk-lignende oppvarmingsbeholder, bruk aldri!!! metaller!!!! Det forurenser laktonet/butyratet og ender opp med å forurense deg også!

GHB er i utgangspunktet absolutt giftfri, kombinert med andre typer medikamenter og især alkohol og bensoer er dens giftighet betraktelig økt. Kjenner man i utgangspunktet doseringen som skal til for å få en rus på dette stoffet, er den totalt ufarlig. Det gir ingen økt toleranse, heller ikke abstinens- eller avhengighetsskapende symptomer. En gang i tiden var den klassifisert som smart drug - nå rape drug.

ros til sinister og Tias for å kunne bakgrunnshistorien om dette for mange supre stoffet, og bekreftelse på Tias om at stoffet med svært gode resultater ble (merk: ble) benyttet som middel mot narkolepsi. Faktisk så er dette stoffet så resultatsterkt positivt, at det selvsagt måtte bli illegalisert også for medisinsk bruk. Først ute var selvsagt USA, dog GHB er ikke narkotika-klassifisert der (ikke av DEA, kun FDA) og pågrunn av uheldige omstendigheter her i Norge, fulgte de like godt etter.

Konsentrasjonsindikatoren for om produktet er GHB heter pH-verdi, for de som lurer på det - let på internett. Drit oppi det tullet plutonium lirker av seg at det hvite på sidene av denne "kjelen" er GHB, det stemmer, men det er ikke den GHB-en du ønsker. Hadde kjelen vært av glass, så....

Og husk at det er en bestemt ph-verdi etter avkjølt også