Tråd: Rømme
View Single Post
Ja som sagt, å ha en del kontanter på seg er lurt.. konto bevegelser kan du sjekke selv og det kan banken også. så unngå å bruke kort. du kan også bytte simkort til kontant kort slik at du får et nytt nummer, og da selvfølgelig skru av gps, og la være å henge på facebook og snap etc. som nevnt ovenfor.

Du vil også "blende" inn med folk, altså ikke gå med klær som stikker alt for mye ut, altså helt svart, rosa, eller hvit er vel ikke så lurt, men hvis du skal vandre mye om natten så er vel black the way to go. nå vet jeg jo ikke hvor du vil rømme fra så det er litt vanskelig å vurdere hvor/hva eksakt du bør gjøre. men hovedsaklig, burde du holde deg i folkemengder med lite kameraer. som f.eks bussholdeplasser, i sentrumer, cafe'er, osv.. nå vet jeg heller ikke hvor langt du har lyst å dra, eller hvor mye penger du har. men hvis du har nok og du er i nærheten så kunne du jo ha prøvd å gått for svenske båten, eller danskebåten forsåvidt. det kommer jo også an på hva du er villig til å gjøre. ellers, så kan det jo også gå med tog/buss.. hurtigruten er jo også ikke så dyr å reise med når du reiser uten soveplass. det er kansje ikke the best way to go, men der er det mye turister, så du er omfattet av folk mestparten av tiden. nå skrev jeg vel dette veldig paranoid, og seriøst. men man burde vel ta alle forehåndsregler for å unngå å bli tatt en eller annen gang..