View Single Post
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Jeg får ikke til å sitere deg mullah.

Men jeg tror ikke transmiljøet tenker så mye på anger. De sier vel at del ligger på rundt 1% og at det ofte kommer av at de som har gått gjennom en transprosess og angrer gjør det fordi samfunnet ikke aksepterer deres nye identitet.
Vis hele sitatet...
Fryktelig kjedelig om det er slik at de i transmiljøet ikke tenker så mye på det, selv om det virker rart at det skulle være tilfellet. Hva begrunner du den troen din med? Du er jo åpenbart bekymret og engasjert i dette spørsmålet, og har tydeligvis kontakt med transmiljøet gjennom jobben, i tillegg til andre ukjente kilder. Du har til og med kontakt med de som hopper mye frem og tilbake i kjønnsidentitet. Hva forteller disse menneskene deg? Tar de lett på det hele?
Ellers er jo dette heldigvis et tema som følges opp både av media og forskning. Det finnes også en god wikipedia-artikkel om detransistioning, så det er heldigvis ikke noe som er tabu å prate om på høflig vis!

Contrapoints hadde også en veldig god video om "transtrenders".

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Om jeg har opplevd mange som sliter med identitet og drar inn kjønnsidentitet som hopper frem og tilbake i kjønnsidentitet? Ja.
Vis hele sitatet...
Kan du si noe mer om det? Hvor mange snakker vi om her? Hvor høy andel av dem har operert seg også? Det høres jo veldig alarmerende ut, og jeg får jo inntrykk av at du er veldig bekymret. Jeg er kanskje naiv, men jeg tror det er "innafor" å si mer om enn bare "ja" om dette!

Kunne du også sagt noe om det der med at det ikke er "innenfor" å prate med venner om to biologiske kjønn og så videre? Du svarte ikke på det, og jeg er nysgjerrig på hvor belastende det har vært for deg i ditt privatliv.

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Ikke vet jeg men dette blir som sagt på kanten av temaet i tråden.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er innenfor ettersom tråden handler om "seksuelle preferanser og lignende" og Pride, hvor transmiljøet også er representert.