Sitat av
Neipådeg
Tldr: ikke gjør det!
MDMA/Ecstasy og antidepressiva
Vær oppmerksom på at samtidig bruk av antidepressiva krever spesielle forholdsregler. Vær ekstra varsom med MDMA dersom du går på SSRI-baserte antidepressiva (Cipralex e.l.), eller MAOH-type medikamenter (monoaminoksidasehemmere). Dersom du er i tvil om hvilken kategori ditt aktuelle legemiddel faller innunder, ta kontakt med legen, eller en farmasøyt ved et apotek.
SSRI-medikamenter kan redusere den psykoaktive effekten av MDMA. Da er det viktig å ikke kompensere med å ta en større dose MDMA – du vil fremdeles være utsatt for mulige fysiske skadevirkninger som følge av store doser MDMA.
MAOH-medikamenter i kombinasjon med MDMA gir bl.a. risiko for serotonergt syndrom, og bør absolutt unngås.
https://rusinfo.no/fakta-om-rusmidle...er-legemidler/
Er fast bestemt på å prøve ut MDMA, har latt være å ta Cymbalta i underkant av ei uke nå bare for å gjøre det bittelitt sikrere.
Lurte bare på om jeg, som førstegangsbruker kommer til å føle noe spesielt av MDMAen siden jeg går på antidepressiva. I tillegg lurte jeg på hva som er bra dose for meg som bruker MDMA for første gang?
100mg bør vel være nok til å føle noe og likevel ikke så mye at det vil bli problematisk mtp at jeg bruker SNRI?
Sitat av
Neipådeg
Tldr: ikke gjør det!
MDMA/Ecstasy og antidepressiva
Vær oppmerksom på at samtidig bruk av antidepressiva krever spesielle forholdsregler. Vær ekstra varsom med MDMA dersom du går på SSRI-baserte antidepressiva (Cipralex e.l.), eller MAOH-type medikamenter (monoaminoksidasehemmere). Dersom du er i tvil om hvilken kategori ditt aktuelle legemiddel faller innunder, ta kontakt med legen, eller en farmasøyt ved et apotek.
SSRI-medikamenter kan redusere den psykoaktive effekten av MDMA. Da er det viktig å ikke kompensere med å ta en større dose MDMA – du vil fremdeles være utsatt for mulige fysiske skadevirkninger som følge av store doser MDMA.
MAOH-medikamenter i kombinasjon med MDMA gir bl.a. risiko for serotonergt syndrom, og bør absolutt unngås.
https://rusinfo.no/fakta-om-rusmidle...er-legemidler/
Sitat av
Majao Gibensis
Med andre ord: Du kommer ikke til å oppnå ønsket effekt på opptur og tur, men du kommer til å oppleve de negative følelsene på nedturen.
IKKE redoser bare fordi du ikke får funk. Det gjør nedturen bare enda verre.
Hvor mye mg tenker du jeg bør ta for å føle noe? Aldri brukt før så tenker nok jeg kommer til å få noe effekt i verstefall..
Sist endret av OmgZ0raz0; 5. desember 2022 kl. 11:31.
Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.