View Single Post
KasperAG's Avatar
Trådstarter
105
Dag 8. Shit. Jeg føler jeg har levd så mye siden jeg startet med mikrodoseringen at dag 8 på mange måter føles som dag 80. Jeg har ihvertfall gjort like mye på disse åtte dagene som jeg hadde gjort under en periode på 80 dager i det dype mørket. Har legetime og forteller ham om min nye medisinering. Vi blir enige om å ta en haug av blodprøver og måle alt mellom himmel og jord. Deretter skal vi gjenta dette på slutten av MD-prosjektet, om rundt 50 dager. Sikkert ikke nødvendig men jeg har plutselig blitt så jævla fornuftig og systematisk i alt jeg foretar meg om dagen.

Lastet ned en app som heter Luminosity noen uker før jeg startet opp med MD. Dette er en hjernetrim-app og jeg lastet den ned fordi jeg føler jeg har blitt mindre intelligent og tregere i topplokket i løpet av alle disse årene med angst og bunnløs depresjon. Sitter og gjør de samme hjernetrim-oppgavene i dag som jeg gjorde for 14 dager siden. I snitt er scoren min på oppgavene 30% bedre. Det har ikke nødvendigvis noe relevans, og det er ingen grunn til å ta dette som evidensbasert forskning. Men for meg er det et interessant funn.

Resten av dagen går med til å gjøre alle slags nødvendige ting i "hus og hage", kjører en tur for å hente tre chilliplanter og reflekterer kort over hvor utenkelig det hadde vært å gjøre noe slikt, altså stikke ut og møte noen totalt ukjente for å få tak i tre planter. Angsten hadde nektet meg det.

En ting som jeg bør nevne er at, som dere har sikkert har skjønt om dere har lest tråden, mitt bunnivå var helt ekstremt lavt - og jeg stod på kanten av stupet bare dagen før jeg startet med MD. Så min effekt av dette er kanskje mye større enn det kanskje vil ha for andre. Jeg vil også understreke at det ikke er sikkert at MD med LSD fungerer for alle. Ketamin fungerer for eksempel på rundt 70% mtp depresjon/angst, i følge forskning. Har ikke funnet noen tall på LSD, om noen har kunnskap må dere gjerne opplyse tråden!

En annen ting: Mikrodosering gjør ikke nødvendigvis alt magisk bedre uten at du trenger å gjøre noe annet enn å droppe selv. Slik jeg opplever det gir deg meg verktøyene og mulighetene til å ta tak - og selv gjøre det nye livet magisk. Gjennom handling. Om jeg ikke foretar meg noe, ikke tar oppvasken, ikke er sosial, ikke utfordrer meg selv på situasjoner som tidligere ville gitt meg enorm angst, så tror jeg ikke jeg ville følt den ekstreme progresjonen jeg har hatt den siste tiden. Når det er sagt opplever jeg det som vanvittig enkelt å ta tak i ting, gjøre det riktige og holde meg aktiv. Det koster meg ingenting og flyter nærmest automatisk gjennom dagen. Men jeg hadde ikke vært der jeg er nå om jeg hadde kjørt MD og bare sittet foran mac-en og gamet.

Bør tillegge at jeg endelig fikk test-kits og fikk sjekket LSD-en. Ville normalt sett ha gjort dette før oppstart, men det var såpass kritisk å komme i gang at det først ble gjort nå da kits kom i posten. Som jeg regnet med var det ekte vare. Men alltids greit å få en bekreftelse.

Dag 9. Trodde jeg hadde stålkontroll på alt etter jeg startet med MD. Men det blir ganske tydelig at jeg ikke har det. For på dag 9 tar jeg en ny mikrodose - en dag for tidlig. Uansett - merker ikke noen forskjell fra alle andre dager og bestemmer meg for å fortsette regimet med dose hver tredje dag.

For mer om dosering og MD generelt kan jeg anbefale https://thethirdwave.co/ Veldig god og lærerik side. Med unntak av litt planteprosjekter (er chilientusiast) så går dagen stort sett med på å skrive mye - i tillegg til mye chatting med venner. Kanskje like greit at det er virus-restriksjoner nå - tror jeg hadde vært i overkant mye sosial om jeg hadde hatt muligheten. Effektiviteten og produktiviteten forsterker det gode humøret og jeg skriver mer pr. dag enn jeg har gjort på 20 år.

Merker ellers at jeg begynner å bli dårlig, sår hals og febersmerter rundt i kroppen - men holder det gående og får gjort mye fornuftig utover kvelden. Angst og stress hadde nok preget meg nå om jeg ikke hadde startet opp med MD-prosjektet. Fortsatt ingen bivirkninger jeg har lagt merke til!
Sist endret av KasperAG; 24. april 2020 kl. 16:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.