View Single Post
Sitat av sykofant Vis innlegg
"Evolusjon trenger ingen igangsettelse" jo... det trengst.
Vis hele sitatet...
Nei, da har du i så fall ikke helt kontroll på hva evolusjon er.

Sitat av sykofant Vis innlegg
Denne igangsettelsen skjer på følgens måte:
Vi har et gen i kroppen som så og si aldri er aktiv (Det vet jeg og er ikke en tro)
Det genet ligger der for å trigge en forandring i oss, en evulusjon og er kun aktiv når en evulusjon/forandring starter.
Dette har også blitt forsket på og ser ut som at det stemmer.
Men, hva er det som trigger dette genet?
I følge meg, så er det skaperen.
Men, dette skjer bare når det er store forandringer, som feks ape til menneske.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne.. Mutasjon og om et gen er aktivt/inaktivt har ingenting med hverandre å gjøre. At et gen muterer skjer fordi det er en bitteliten mulighet for at det gjør det. Mange nok reproduksjoner, og du får en mutasjon. Fra ape til menneske er ikke noe som skjedde over kort tid, men en gradvis, kontinuerlig og veldig treg forandring. De artene du ser i dag er stillbilder i en kontinuerlig prosess, og mesteparten av dette ble fortalt og forklart i The Origin of Species av Charles Darwin for 150 år siden.


Sitat av sykofant Vis innlegg
Hvem er skaperen, kan jeg ikke si.
Hvorfor gjør skaperene det? for å hjelpe oss og seg selv.
Hvor mange hakk er det i stigen? 11.
Hvilket hakk er vi på nå? 4
Hva innebærer hakk 5? Vi blir smartere mentalt og kan kommunisere og føle med andre på en helt annen måte
Hva skjer når vi når hakk 11? vi har blitt så "smarte" at vi er klare for å få et endelig svar på hvorfor vi er til.
Hvordan kommer vi oss til hakk 5? ved å bruke våres eget hode og skille følelser og psykiske sykdommer som vi har trodd at vi har skjønt, men som vi egentlig ikke har skjønt.
Når starter det? Nå
Hvordan kan jeg være sikker? Forsking, tenking og hjelp... (men jeg kan jo forsovitt ikke være helt sikker)
Hvem trigget meg til å tenke på en ny evulusjon? Skaperene.
Hvordan gjorde dem det? igjennom det mentale.
Så det vil si at jeg har denne evnen? ja, men det har alle andre også.
Klarer jeg å bruke den? nei.
Vis hele sitatet...
Her er du ute å sykler.. Evolusjon har ikke et mål, og har ingen "trinn på stigen". Evolusjon er en akkumulering av endringer på bakgrunn av naturlig seleksjon. Det behøver ikke en gang være biologisk; det kan være astronomisk, geologisk, og til og med programmatisk. At vi har utviklet intelligens er rent tilfeldig, og i evolusjonens øyne ikke "mer verdt" enn en annen egenskap, men i våre omgivelser viste økt intellekt seg å være hensiktsmessig, akkurat som ulvenes ufattelige luktesans. Hvis våre omgivelser endrer seg drastisk, er det ikke utenkelig at andre egenskaper blir mer gunstig enn intellekt, og at vi mister intellektet gradvis til fordel for en annen egenskap.

Løse atomer som bandt seg til molekyler, og videre i proteinbindinger viste seg å være motstandsdyktige mot sine omgivelser, og via naturlig variasjon ble dette til slutt celledannelser. Celler som bandt seg sammen i enkelte systemer viste seg å komme bedre ut enn de som bandt seg i andre systemer, og man fikk organismer. Evolusjon har alltid eksistert og trenger ingen igangsetter. Du burde nok lese litt mer om evolusjon, og ikke bare biologisk evolusjon, før du uttaler deg så mye om den.

Sitat av sykofant Vis innlegg
Men, jeg vet at den er der, for det skaperen har "vist" meg den, min oppgave var å skjønne det, for så å finne ut hvordan man kan bruke den.
Når det er funnet ut, så må man spre det vidre til værden, så andre også kan lære hvordan man bruker den.
Vis hele sitatet...
Du vil bli misjonær, med andre ord..