View Single Post
Sitat av Lady88 Vis innlegg
Hehe.. Hei hei.

Jeg må innrømme og ikke ha lest helt igjennom alle innleggene.. men. vil bare si et par ting av det JEG tror på.. eller hva skal jeg si.. Håper på..:P

Jeg har alltid trodd på Gud. han gir håp, tro, kjærlighet, støtte osv osv osv. Gud er der for deg! ja.. om vi snakker om Allah eller Gud, samme hvilken religion.. Han er en å gi skylden på..
Ja, religion er makt.. men det er jo godt for det.. det gir menneske noe å "leve" for. Men nok om det..

Greit vitenskap er nok svaret. jeg får vondt inni meg selv hver gang jeg nå sier at GUD FINNES IKKE!!
Men hallo.. ikke på den måten makten og pengene har skapt han på..
men Gud finnes i deg!!! Energien vi alle mennesker har. Det er Gud. Kall det hva du vil.. men Gud Betyr faktisk "DEG"
Og ha tro på seg selv, og den allmektige Energien som strømmer rundt oss hele tiden.
Jeg er enig med mange her inne. men på forskjellige måter.. vi er skapt av energi, og det kommer vi alltid til å være..
Bruk energien inni deg, og du Finner "GUD"
Er vel derfor religion fungerer også. fordi masse mennesker med en slik stor tro "Energi" møtes og lager positiv energi.

Jeg sørger over at han ikke finnes, slik jeg har manifisert han hele livet..
men tro på energiens makt og du har gud. eller kall han hva du vil.. jeg fant ut i dag at jeg heller vil kalle han ego..

Vet ikke om noen er enige, men har studert dette en stund.. og tro er noe helt fantastisk. det er bare det at det er energien som utløser den..
Vis hele sitatet...
Jeg ser poenget ditt. Det er jo slik f. eks innenfor all idrett at det er viktig å tro på seg selv. Det er fascinerende at troen på at en ting kan skje gjør at nettopp denne tingen skjer. Du oppnår å lykkes i mye større grad om du legger godviljen og troen til. Det føles også som ting går mer i din retning hvis du er positiv og virkelig tror det kan skje. Religion er i mine øyne menneskeskapt, men jeg tror ikke den hadde oppstått hvis ingen mennesker virkelig hadde trodd på det og lagt ned store mengder arbeid og energi på det, og man ser jo hvor mye de som fant opp religion har påvirket verden idag. I store religiøse samlinger hører man ofte at det oppstår en eksentrisk atmosfære og at stemningen kan "løfte taket". Denne indre energien kan være vanskelig å kontrollere, men det er kanskje nettopp det såkalte healere til en viss grad har klart. Og kanskje ligger det et visst potensiale til å utnytte denne energien i alle og enhver.

Dette ble bare brainstorming, og det kan ikke forklare skapelsen, men det er kanskje denne energien som er noe av det religion beskriver som Gud.