View Single Post
Ettersom det danner seg et bilde av at denne saken faktisk er reell, og jeg har litt sympati med Skei Grande oppi det hele, mener jeg det er et par ting man bør huske på:

Du kan mene det er en ubalanse i hvordan media forholder seg til politikk, kjønnsdebatt osv. Da er det media som bør kritiseres, og ikke nødvendigvis de som omtales i media.

Tror du genuint gutten/mannen er skadelidende her? Tror du han har varige men fra dette? Jeg har vanskelig for å se for meg dette. Kanskje dette er fordi jeg selv kunne pult det meste uten for mye følelser involvert, men tror ikke dette gjør meg enestående blant norske menn. Det er en viss forskjell på menn og kvinner, og hvordan vi knytter seksualitet til følelser; spesielt i tenårene. Sannsynligvis var han emosjonelt sett over eskapaden etter endt ejakulering.

Er det virkelig moralsk galt dersom en kvinne i slutten av 30-årene har sex med en 16-17 årig mann dersom de begge er kåte på hverandre og ingen har kjipe følelser i ettertid?

Jeg mener selv det på generelt grunnlag er tildels store forskjeller i hvordan media rapporterer politikk, kjønn, legning osv. - men da er det faktisk media som feiler.

Dersom du ikke prinsipielt synes det er galt at en mann og en kvinne på henholdsvis 17 og 38 år har sex, synes du heller ikke TSG har gjort noe galt - men du er fullstendig fri til å mene noe annet om medienes håndtering og rapportering av denne saken, Giske-saken, #MeToo osv.
Sist endret av stranger; 17. januar 2018 kl. 22:00.