View Single Post
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
At folk bruker utsende som argument er for meg uforståelig i den forstand at jeg ikke ser at dette har noe som helst med saken å gjøre.
At mannen som da han var 16, skulle velge å ikke uttale seg om saken på grunn av at han er flau over å ha hatt seksuell omgang med en dame som av andre kan betraktes som lite attraktiv. Det har jeg ganske enkelt ikke noe tro på, og jeg forstår ikke at de som bruker dette som argument synes det i det hele tatt er verdt å nevne.

Hvis man blir utsatt for et overgrep av seksuell karakter, så vil noen velge ikke å anmelde fordi overgriperen ikke var pen nok?
At man av forskjellige grunne kan velge å ikke gå videre med et overgrep, ja det skjer stadig vekk, men jeg tror ikke at utseende på en eventuell overgriper har noe som helst betydning for om man anmelder eller ei.
Vis hele sitatet...
Selvsagt har ikke utseendet til noen av de involverte noe å si juridisk sett.
Men at gutten (mannen) kvier seg for at verden skal vite at "Ja, jeg pulte Trine" er da ikke så uforståelig? Selv hadde jeg ikke vært bekvem med dette om jeg var i samme situasjon, og tror mange menn og kvinner føler det på samme måte dersom de i fylla har hatt seg med noen som ikke bare er uattraktiv, men som også er allment oppfattet som dette.

Mest sannsynlig har de pult, gutten føler ikke dette som et overgrep fordi (trigger warning) unge gutter liker å knulle det meste og tar egentlig ikke skade av om den halvfine læreren din på 27 pulte deg da du var 15.
Sansynligvis var han ung og umoden og har ikke tenkt så mye over dette i etterkant, men etter som han ble eldre ønsker han ikke i dag å bli kjent som han som pulte norges styggeste politiker. Han ønsker heller ikke å melke en sak som han selv vet han var positiv til og helt med på i utgangspunktet. Han har også en viss moral, og vet at han kan skade både partiet Venstre og Trine Skei Grande dersom han ønsker det, men mannen er ikke blottet for moral og vet at han ikke har tatt skade av krumspringet deres.
Altså stikk motsatt av mange av kvinnene som nå har gått ut offentlig mot menn de har hatt sex med. Pulte du en gang i tiden Harvey Weinstein mot en filmrolle, og er litt skruppelløs, kan du nå melke dette for alt det er verdt - selv om du, akkurat som gutten i åkeren; i utgangspunktet var helt inneforstått med hva du gjorde.