View Single Post
Var der tidligere i år, og det går helt fint å kjøpe hash og/eller weed som turist. Bare husk å ta med legitimasjon, helst pass, siden de fleste coffeeshops har en som sjekker ID i døren. Så vidt jeg husker ligger vel prisen ca på 4-8 euro/gram for de fleste strains, og rundt 5 euro for en pre-rolled. Kanskje greit å ta ut kontanter i en minibank, i mitt tilfelle var det i hvert fall noen coffeeshops hvor kortet mitt ikke gikk gjennom.

Røyking på offentlig plass kan jeg ikke akkurat de nøyaktige reglene på men jeg opplevde ingen problemer med å røyke noen steder. Bare hvis litt hensyn og sett deg et sted du ikke er midt oppi en folkemengde, i nærheten av barn eller hvor røyken blåses rett i trynet på noen så skal det gå bra. Værste fall blir du vel bedt å stumpe den og ta det et annet sted.

Når du kommer tilbake til norge har verken toll eller politi noe med om du har røyket i et annet land, ingen ting de kan gjøre.. så lenge du ikke prøver å ta med deg noe tilbake.. Jeg ble markert av en narkohund på vei gjennom tollen når jeg kom tilbake til norge, endte i en kroppsvisitasjon og at de lette gjennom baggasjen min. Oppførte meg hyggelig og tålmodig, svarte spørsmålene deres og fortalte dem at jeg ikke røyker i norge. Så var det hele over på 10 minutt. De lot meg til og med beholde en pakke filtere til bonger jeg glemte lå i baggasjen